Show simple item record

dc.contributor.advisorVancı-Osam, Ülker
dc.contributor.authorKaçar, Işil Günseli
dc.date.accessioned2021-05-08T11:33:56Z
dc.date.available2021-05-08T11:33:56Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687323
dc.description.abstractöz İNGİLİZCEDE OKUMA-ANLAMA BECERİSİ İLE METİNLERİN RETORİK YAPILARINI TANIMA VE ARASINDAKİ İLİŞKİ KAÇAR, Işü Günseli Yüksek Lisans Tezi İngiliz Dili Öğretimi Anabilim Dalı Tez Yöneticisi : Doç. Dr, Ülker VANCI-OSAM Şubat, 1995, 171 sayfa Bu çalışmada Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Öğretim Merkezi'nde îngilizceyi yabana dil olarak öğrenen, ileri-orta düzeyde İngilizce bilgisine sahip olan öğrencilere okudukları metnin yapışma ve farklı retorik organizasyon çeşitlerine karşı bilinçlerini arttırmaya yönelik bir program uygulanmasının, onların İngilizce okuma-anlama düzeylerini yükselteceği öne sürülmüştür. Bu tezin başlıca amacı, îngilizceyi yabana dil olarak öğrenen öğrencilerin metin örgüsü ile ilgili bilgilerini aktif hale getirerek onların bu konudaki bilinç düzeyini yükseltmeyi hedefleyen bir eğitim programının uygulanmasının, bu öğrencilerin okuma-anlama becerisini geliştirmede olumlu bir rol oynayıp oynamadığı ve bu tarz bir eğitim programının anlama yeteneğinde bir gelişmeye yol açıp açmayacağını araştırmaktır. Bunun için, okuma-anlama ön testinde benzer bir başarı düzeyi sergileyen iki öğrenci grubu oluşturulmuştur: deney ve kontrol grupları. Kontrol grubunun aksine deney grubu yukarıda sözü edilen eğitim programına tabi tutulmuştur. Kursun sonunda her iki gruba da okuma anlama son-testi uygulanmıştır. Okuma-anlama ön-testi ve son-testi ile ilgili istatistikî verilerin elde edilmesinde SPSS ve Stat-view bilgisayar programlarından faydalarulmıştır. Bu çalışma, metin örgüsü ile ilgili bilinçarttırılmasına yönelik eğitim programına katılan öğrencilerin İngilizce okuma-anlama alanında daha fazla başarılı olduklarını ortaya koymuştur. Söz konusu çalışmanın ışığı altında, metin örgüsüne ve farklı metin yapılarına karşı bilinç artürımma yönelik bir eğitim programı izlemenin İngilizce okuma-anlama alanında olumlu bir etki yaptığı söylenebilir. Anahtar Sözcükler : Bilinç Artürımına Yönelik Eğitim Programı, Retorik Organizasyon Çeşitleri, Metin Örgüsü, Okuma-anlamada 'Bütünden Ayrıntıya Yaklaşımı', Okuma-anlamada 'Ayrıntıdan Bütüne Yaklaşımı', Okuma-anlama 'Etkileşimci Yaklaşım.' Bilim Dalı Sayısal Kodu : 224.09.01 vı
dc.description.abstractABSTRACT THE ROLE OF FORMAL SCHEMATA IN EFL READING COMPREHENSION KAÇAR, Işıl Günseli M.A, in English Language Teaching Supervisor : Assoc. Prof. Dr. Ülker VANCI-OSAM February, 1995, 171 pages In this study, it was claimed that the implementation of a training program directed towards raising the upper-intermediate level of EFL learners' awareness of the text structure and various types of rhetorical organization adopted by expository texts would improve EFL reading comprehension at Ankara University - TOMER Language Center. Therefore, the primary aim of this study was to determine whether the application of an awareness-raising program with regard to the activation of EFL learners' formal schemata was beneficial in fostering reading comprehension and whether such a training program would lead to an improvement in the EFL learners' ability to understand the expository texts they read. To verify this, two groups, who displayed a similar performance on the reading comprehension pre-test, were formed: experimental and control group. Unlike the latter, the former was exposed to the training program. At the end of the course, both groups were administered a summative test (reading comprehension post-test). To gather the statistical data related to reading comprehension in the pre-test and post-test, the SPSS and Stat-view computer programs were made use of. The study revealed that the EFL learners who were exposed to the training program concerning raising awareness towards the formal schemata attained a higher level of success in EFL reading comprehension. The findings of the study indicated that the iiitraining directed to awareness-raising towards the formal schemata and discourse organization types played a facultative role in EFL reading comprehension. Keywords: Awareness-raising Training Program, Rhetorical Organization Types, the Formal Schemata, She Bottom-up Approach to Reading Comprehension, the Top-down Approach to Reading Comprehension, the Interactive Approach to Reading Comprehension. Science Code : 224.09.01 iven_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe Role of formal schemata in EFL reading comprehension
dc.title.alternativeİngilizcede okuma-anlama becerisi ile metinlerin retorik yapılarını tanıma ve arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmText knitting
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmSecond language teaching
dc.subject.ytmSpeaking systems
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid43220
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid43220
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess