Sınıf öğretmenlerinin rekreasyonel faaliyetlere katılımlarını engelleyen faktörlerin belirlenmesi (Batman ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Sınıf Öğretmenlerinin Rekreasyonel Faaliyetlere Katılımlarını Engelleyen Faktörlerin Belirlenmesine yöneliktir. Araştırmanın evrenini, Batman ilinde görev yapan öğretmenler 155 kadın ve 243 erkek sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 398 kişi oluşturmaktadır. Yapılan çalışmada, betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan veri toplama aracı 2 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, katılımcılarının demografik bilgilerini ve rekreasyonel eğilimlerini belirlemeye yönelik sorulara yer verilmiştir. İkinci bölümde ise Alexandris ve Carrol (1997) tarafından geliştirilen, `Boş Zaman Engelleri` ölçeği 20 madde ve 6 alt boyuttan oluşmaktadır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmasında SPSS 22 IBM istatistik paket program kullanılmıştır. Veriler ortalama ve standart sapma olarak özetlenmiştir. Verilerin normallik sınaması One-Sample Kolmogorov-Smirnov testi ile test edilmiş olup verilerin normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Bağımsız guruplar arasındaki farklılık ise bağımsız guruplarda T testi ve One Way ANOVA testi ile analiz edilmiştir. Yapılan çalışmada sınıf öğretmenlerinin rekreasyonel faaliyetlere katılımını engelleyen faktörleri incelediğimizde uygulamış olduğumuz anketteki demografik bilgilerle, alt boyu toplam puanları arasında değişkenlere göre farklılıklar ortaya çıktığı saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Sınıf, Öğretmen, Rekreasyon. The aim of this study is to determine the factors that prevent class teachers from participating in recreational activities. The universe of the research consists of 398 people, 155 women and 243 male class teachers, who work in Batman province. In the study, descriptive scanning method was used. The data collection tool used in the study consists of 2 parts. In the first part, questions were asked to determine the demographic information and recreational trends of the participants. In the second part, the `free time barriers` scale developed by Alexandris and Carroll (1997) consists of 20 items and 6 sub-dimensions. SPSS 22 IBM statistical package program was used in the evaluation and calculation of the obtained data. The data are summarized as mean and standard deviation. The data were tested with one-sample Kolmogorov-Smirnov test and the data were found to be normal distribution. The differences between independent groups were analyzed by T-test and one way ANOVA test. The study factors that inhibit participation in recreational activities of classroom teachers that we have demographic information in the survey we applied to study the differences between the total scores according to the length of the sub variables were revealed. Keywords: Class, Teacher, Recreation.
Collections