Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Ali
dc.contributor.authorTuranli, Adem Sultan
dc.date.accessioned2021-05-08T11:33:55Z
dc.date.available2021-05-08T11:33:55Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687316
dc.description.abstractöz Öğrencilerin, Sınıf Yönetimine Yönelik Öğretmen Davranışlarına Dair Beklenti ve Algılan Turanlı, Adem Sultan Yüksek Lisans, Eğitim Bölümü Danışman: Yr. Doç. Dr. Ali YILDIRIM Temmuz 1995, 104 sayfa Bu çalışma, sınıf yönetimine yönelik öğretmen davranışlarına dair, öğrencilerin beklentileri ve algılan arasındaki ilişkileri benzerlikler ve farklılıklar itibariyle ele aldı. Bu çalışmanın evreni, 1994-1995 öğretim yılında, Erciyes Üniversitesi hazırlık sınıfı'nda İngilizce öğrenen öğrencilerle sınırlı kalmıştır. Örneklemi ise, bir okutmanın öğrencileri oluşturmuştur. Veriler, öğrencilerin sınıf yönetimine yönelik öğretmen davranışlarına dair beklenti ve algılarını ölçmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket kullanılarak toplandı. Verilerin çözümlemesi için, ortalama, t-testi ve varyans analizi (ANOVA) kullanıldı. Veri çözümlemeleri, sınıf yönetiminin am alt boyutunda guruplanan bazı yönetim davranışlarına dair, öğrencilerin beklenti ve algılarım ortaya koydu. İlaveten, sonuçlar, öğrencilerin öğretmenin sınıf yönetime dair algılarının, beklentilerinden daha düşük olduğunu gösterdi ve bu sonuçlar, `öğrencilerin, öğretmenin yönetim davranışlarından tatmin olmadığı` şeklinde yorumlanmıştır. Öğrencilerin sınıf yönetimine dair beklenti ve algılan arasındaki fark değerler, çalışmanın kapsamına alınmış bazı değişkenlere göre, bazı altölçeklerde farklılık gösterdi Anahtar Sözcükler: Sınıf Yönetimi, Beklentiler, Algılar.
dc.description.abstractABSTRACT STUDENTS' EXPECTATIONS AND PERCEPTIONS OF TEACHERS' CLASSROOM MANAGEMENT BEHAVIORS Turanh, Adem Sultan M. S., Department of Education Supervisor: Ass. Prof. ALİ YILDIRIM July 1995, 104 pages This study dealt with the relations between students' expectations and perceptions of teacher classroom management behaviors in terms of their similarities and differences. The population of the present study was limited to the students who studied English in the preparatory class at Erciyes University in the 1994-1995 school year and one instructor's students constituted the sample. The data were garnered through a questionnaire developed by the researcher in order to measure the students' expectations and perceptions of the teacher's classroom management behaviors. Means, t-test and ANOV A were utilized for analysis of the data. Analyses revealed the degree of students' expectations and perceptions of specific behaviors in six dimensions of classroom management In addition, the results indicated mat students' perceptions of the teacher's classroom management behaviors were lower man their expectations, indicating that students were dissatisfied with their teacher's classroom management behaviors. The difference scores between students' expectations and perceptions of the teacher's classroom management behaviors in some subscales showed significant differences according to certain background variables included in the study. Keywords: Classroom Management, Expectations, Perceptions. ?'en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStudent`s expectations and perceptions of teacher`s classroom management behaviors
dc.title.alternativeÖğrencilerin, sınıf yönetimine yönelik öğretmen davranışlarına dair beklenti ve algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmExpectations
dc.subject.ytmVariance analysis
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmClassroom management
dc.identifier.yokid43247
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid43247
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess