Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Gül
dc.contributor.authorTopuz, Sanem
dc.date.accessioned2021-05-08T11:33:50Z
dc.date.available2021-05-08T11:33:50Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687299
dc.description.abstractÖZ POPÜLERLİK, MİZAH DUYGUSU VE AKADEMİK BAŞARI ARASINDAKİ İLİŞKİ TOPUZ, Sanem Eğitim Bilimlerinde Yüksek Lisans Tezi Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Gül Aydın Eylül, 1995, sayfa. 81 Bu çalışmanın amacı Popülerlik, Mizah Duygusu ve Akademik Başarı arasında bir ilişki bulunup bulunmadığını araştırmaktır. Çalışmanın denekleri, İngilizce Hazırlık Sınıfını tamamlamış, 270 (132 kız, 138 erkek) sekizinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Deneklerin Sosyometri Testi ve Durumluk Mizah Tepkisi ölçeğinden aldıkları puanlar varyans analizi ile incelenmiştir. Bulgular genelde, akademik başarısı yüksek olan öğrencilerin yaşıtları tarafından daha popüler algılandıklarını ve arkadaş olarak en çok tercih edilenler olduklarını göstermiştir. Mizah duygusunasahip olma ve popülerlik arasında bir ilişki bulunamamıştır. Ancak, mizah duygusuna sahip olma akademik başarı ile ilişkili bulunmuştur. Bulgular ayrıca, mizah duygusuna sahip olmayan ve akademik olarak başarısız öğrencilerin, mizah duygusuna sahip olan ancak akademik anlamda başarısız öğrencilere oranla yaşıtları tarafından daha çok tercih edilen kişiler olduklarını göstermiştir. Popüler olma, mizah duygusu ve akademik başarı arasındaki ilişkiler cinsiyete bağlı olarak anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Anahtar Sözcükler: Popülerlik, Mizah Duygusu, Akademik Başarı.
dc.description.abstractİÜ ABSTRACT THE RELATIONSHIPS AMONG POPULARITY, SENSE OF HUMOR AND ACADEMIC ACHIEVEMENT TOPUZ, Sanem M.S. In Educational Sciences Supervisor: Prof. Dr. Gül Aydın September, 1995, pages. 81 The present study investigated the relationships among popularity, sense of humor and academic achievement. Subjects of the study were 270 eight grade secondary school students (132 girls, 138 boys) who had completed English Preparation Class. They were presented with the Turkish version of the Situational Humor Response Questionnaire, and the Sociometric Test. Situational Humor Response Questionnaire and Sociometric Test scores of the subjects were submitted to four separate analyses of variance.iv Overall, results indicated that regardless of sex the academically achieved students were much more popular and preferred as friends by their peers than the academically underachieved ones. No relationship was found between popularity and sense of humor, but underachiever- nonhumorous students were more popular than underachiever-humorous students. No gender differences were found in terms of popularity, sense of humor and academic achievement. Keywords: Popularity, Sense of Humor, Academic Achievement.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe relationships among popularity, sense of humor and academic achievement
dc.title.alternativePopülerlik, mizah duygusu ve akademik başarı arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmHumour
dc.subject.ytmPopularity
dc.subject.ytmSense of humor
dc.identifier.yokid43252
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid43252
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess