The relationships among popularity, sense of humor and academic achievement
dc.contributor.advisor | Aydın, Gül | |
dc.contributor.author | Topuz, Sanem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:33:50Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:33:50Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687299 | |
dc.description.abstract | ÖZ POPÜLERLİK, MİZAH DUYGUSU VE AKADEMİK BAŞARI ARASINDAKİ İLİŞKİ TOPUZ, Sanem Eğitim Bilimlerinde Yüksek Lisans Tezi Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Gül Aydın Eylül, 1995, sayfa. 81 Bu çalışmanın amacı Popülerlik, Mizah Duygusu ve Akademik Başarı arasında bir ilişki bulunup bulunmadığını araştırmaktır. Çalışmanın denekleri, İngilizce Hazırlık Sınıfını tamamlamış, 270 (132 kız, 138 erkek) sekizinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Deneklerin Sosyometri Testi ve Durumluk Mizah Tepkisi ölçeğinden aldıkları puanlar varyans analizi ile incelenmiştir. Bulgular genelde, akademik başarısı yüksek olan öğrencilerin yaşıtları tarafından daha popüler algılandıklarını ve arkadaş olarak en çok tercih edilenler olduklarını göstermiştir. Mizah duygusunasahip olma ve popülerlik arasında bir ilişki bulunamamıştır. Ancak, mizah duygusuna sahip olma akademik başarı ile ilişkili bulunmuştur. Bulgular ayrıca, mizah duygusuna sahip olmayan ve akademik olarak başarısız öğrencilerin, mizah duygusuna sahip olan ancak akademik anlamda başarısız öğrencilere oranla yaşıtları tarafından daha çok tercih edilen kişiler olduklarını göstermiştir. Popüler olma, mizah duygusu ve akademik başarı arasındaki ilişkiler cinsiyete bağlı olarak anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Anahtar Sözcükler: Popülerlik, Mizah Duygusu, Akademik Başarı. | |
dc.description.abstract | İÜ ABSTRACT THE RELATIONSHIPS AMONG POPULARITY, SENSE OF HUMOR AND ACADEMIC ACHIEVEMENT TOPUZ, Sanem M.S. In Educational Sciences Supervisor: Prof. Dr. Gül Aydın September, 1995, pages. 81 The present study investigated the relationships among popularity, sense of humor and academic achievement. Subjects of the study were 270 eight grade secondary school students (132 girls, 138 boys) who had completed English Preparation Class. They were presented with the Turkish version of the Situational Humor Response Questionnaire, and the Sociometric Test. Situational Humor Response Questionnaire and Sociometric Test scores of the subjects were submitted to four separate analyses of variance.iv Overall, results indicated that regardless of sex the academically achieved students were much more popular and preferred as friends by their peers than the academically underachieved ones. No relationship was found between popularity and sense of humor, but underachiever- nonhumorous students were more popular than underachiever-humorous students. No gender differences were found in terms of popularity, sense of humor and academic achievement. Keywords: Popularity, Sense of Humor, Academic Achievement. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The relationships among popularity, sense of humor and academic achievement | |
dc.title.alternative | Popülerlik, mizah duygusu ve akademik başarı arasındaki ilişki | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Humour | |
dc.subject.ytm | Popularity | |
dc.subject.ytm | Sense of humor | |
dc.identifier.yokid | 43252 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 43252 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |