Show simple item record

dc.contributor.advisorKasnakoğlu, Zehra
dc.contributor.authorDayioğlu, Meltem
dc.date.accessioned2021-05-08T11:33:48Z
dc.date.available2021-05-08T11:33:48Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687287
dc.description.abstractÖZ TÜRKİYE'DE KADIN VE ERKEK ARASINDAKİ KAZANÇ EŞİTSİZLİ?İ Dayıoğlu, Meltem Doktora, İktisat Bölümü Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Zehra Kasnakoğlu Ekim 1995, 295 sayfa Bu çalışma, iş gücüne katılımı ve kazancı belirleyen etmenleri incelemekte, kadın ve erkek arasındaki kazanç eşitsizliğine yol açan nedenleri beşeri sermaye teorisi içerisinde irdelemektedir. Bulgular, mali ihtiyaçlarla birlikte eğitimin iş gücüne katılımda büyük rol oynadığım göstermektedir. Kadının kentsel iş gücüne düşük katılımı eğitim seviyesinin yüksek olmayışına ve bu seviyedeki düşük katılım olasılığına bağlanabilir. Eğitim ve iş tecrübesi, kazançla doğru orantılı olup, kazanç farklılığının %40'ı bu faktörlerce açıklanabilmektedir. Kişinin mesleği ve çalıştığı işteki statüsü de göz önüne alındığında modelin açıklayıcılığı daha da artmaktadır. Eğitim, kazana belirlemede önemli bir rol oynadığı halde kadın ile erkek arasındaki kazanç eşitsizliğini açıklayamamaktadır. Ayrıştırma analizi, donanım farklılıklarının kazanç eşitsizliğinin yalnızca %30'unu açıklayabildiğim göstermekte, kalan farkın ise kadın ve erkeğin üretken özelliklerinin farklı değerlendirilmesinden doğduğunu ortaya koymaktadır. Kişinin mesleği ve çalıştığı işteki statüsü de göz önüne alındığında, ayrımcılığın etkisinin azaldığı görülmekte ise de bu farkın yine de %60 gibi yüksek bir düzeyde kaldığı gözlenmektedir. Farklılaşma analizi, eğitimin kısa vadede yeniden bölüşümde etkin bir rol oynayamayacağını ortaya koymuştur. Bununla birlikte eğitimin, kadının iş gücü piyasasına katılımında önemli bir rol oynayacağından ve kadının aleyhinde olan sosyal normları kına ve dolayısıyla ayrımcılığı azaltıcı etki yapacağından, kadının eğitiminin ön planda tutulması gereği ortaya çıkmaktadır. Anahtar Kelimeler: Kazanç Eşitsizliği, Eğitimin Getirişi, Toplumsal Cinsiyet, Ayrımcılık Bilim Kodu: 219.01.01 iv
dc.description.abstractABSTRACT EARNINGS INEQUALITY BETWEEN GENDERS IN TURKEY Dayıoğhı, Meltem Ph.D., Department of Economics Supervisor: Prof. Dr. Zehra Kasnakoğlu September 1995, 295 pages This research examines the factors that determine the labor force participation and the earnings of genders and attempts to determine the sources of earnings inequality between the two groups within the framework of human capital theory. The findings identify schooling as one of the most important determinants of women's market participation along with the financial need. The low participation of women in the urban labor market can be related to their low levels of schooling and their lower probability of participation at these levels. Schooling together with experience and experience squared proves to be a good predictor of earnings explaining roughly 40% of the observed variation. When occupation held and job status are taken into account, the explanatory power of the model increases even further. Despite its substantial effect in determining earnings, schooling does not seem to explain the apparent earnings inequality between the genders. Earnings decomposition shows that the endowment differences between the genders only explain at most 30% of the observed variation, the rest attributed to the different valuation of male and female productive characteristics i.e., discrimination. When the occupation held and job status are taken into account, the effect of discrimination goes down somewhat but still remains rather high at 60%. The results of the discrimination analysis have shown that schooling cannot play an immediate redistributive role. Nevertheless, promoting women's schooling should be the top priory for the government as a long term policy tool. It will not only help increase women's representation in the labor market but will help break the social norms working against women and therefore, reduce discrimination in the labor market. Keywords: Earnings Inequality, Returns to Schooling, Gender, Discrimination Science Code: 219.01.01 111en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleEarnings inequality between genders in Turkey
dc.title.alternativeTürkiye`de kadın ve erkek arasındaki kazanç eşitsizliği
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEarnings inequality
dc.subject.ytmWorking women
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmDiscrimination
dc.identifier.yokid43228
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid43228
dc.description.pages295
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess