The Use of reference and conjunctive ties in METU Department of Basic English student writings
dc.contributor.advisor | Zeyrek Bozşahin, Deniz | |
dc.contributor.author | Grant, W. Paul | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:33:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:33:41Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687264 | |
dc.description.abstract | ez ODTÜ TEMEL İNGİLİZCE BÖLÜMÜ Ö?RENCİ KOMPOZİSYONLARINDA GÖNDERİM Ö?ELERİ VE BA?LAÇ KULLANIMI GRANT, Walter Paul Yüksek Lisans Tezi, ingiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Deniz ZEYREK Ağustos, 1995, 241 sayfa Bu tez, Orta Doğu Teknik üniversitesi Temel ingilizce Bölümünde öğretilen gönderim öğeleri ve bağlaçların öğrenci kompozisyonlarında kullanımını incelemektedir, öğrencilerden, verilen bir konu üstünde kendi istekleri doğrultusunda ve sağlanan ön bilgileri kullanarak iki tür kompozisyon yazmaları istenmiştir. Bu kompozisyonlarda gönderim öğeleri ve bağlaçların hangi sıklıkla kullanıldığı araştırılmış, kompozisyon yazımı ile ilgili eğilimler saptanmıştır. Anahtar Sözcükler: Bağlaşıklık, Bağdaşıklık, Bağlaç, Gönderim, Kişi Adılları, Gösterme Adılları, Karşılaştırma Sözcükleri, Ekleyici Bağlaç, Çeliştirici Bağlaç, Nedensel Bağlaç, Zaman Bağlacı. iv | |
dc.description.abstract | ABSTRACT THE USE OF REFERENCE AND CONJUNCTIVE TIES IN METU DEPARTMENT OF BASIC ENGLISH STUDENT WRITINGS GRANT, Walter Paul Master of Arts in English Language Teaching. Supervisor: Associate Professor Dr. Deniz ZEYREK August, 1995, 241 pages This study examines the use of cohesive devicing as taught at METU's Department of Basic English. It examines two sets of writings: one a given topic about which students will write at will, and the same topic, but charted for essay organization. The essays are examined for frequency of reference and conjunctive cohesive devicing. Possible preferences for essay format are discussed. Key Words: Cohesion, Coherence, Referential cohesion, Personals, Demonstratives, Comparatives, Conjunctive cohesion, Additives, Adversatives, Causals, Temporals. iii | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The Use of reference and conjunctive ties in METU Department of Basic English student writings | |
dc.title.alternative | ODTÜ Temel İngilizce Bölümü öğrenci kompozisyonlarında gönderim öğeleri ve bağlaç kullanımı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Conjunction | |
dc.subject.ytm | Referents | |
dc.subject.ytm | Middle East Technical University | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 43233 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 43233 | |
dc.description.pages | 241 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |