Show simple item record

dc.contributor.advisorEcevit, Mehmet
dc.contributor.authorTataroğlu, Enis Güvenç
dc.date.accessioned2021-05-08T11:33:41Z
dc.date.available2021-05-08T11:33:41Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687261
dc.description.abstractöz TURİZME KARŞI TUTUMLAR ÜRGÜP SAHA ARAŞTIRMASI TATARO?LU, Enis Güvenç Yüksek Lisans Tezi, Sosyoloji Bölümü Tez Yöneticisi: Ass. Prof. Dr. Mehmet ECEVİT Şubat 1995, 108 sayfa Bu tezin amacı, Ürgüp'te turist ve yerliler arasındaki ilişkileri ve yerli halkın turizme ve turiste karşı tutumları analiz etmektir. Bu çalışma, turist, turizm, turizm ve turist tipleri gibi turizmin toplumsal analizi için gerekli bazı temel kavramların açıklanması ile başlamaktadır. Turizm sektörünün yapısı, turizm sektörünün temel unsurları ve turizmin gelişmekte olan ülkeler için önemi turizmin sosyo-ekonomik etkilerine göre tartışılmıştır. Belirli bir turizm bölgesindeki gelişmenin aşamaları ve sınırlan bireylerin değişen tutumları ile birlikte değerlendirilmiştir. Daha sonra bu çalışma, gelişmekte olan ülkelerde turizmin sosyo kültürel etkilerini belirleyen faktörlerin araştırılması ve turist ile yerliler arasındaki ilişkilerin tiplerinin incelenmesi ile devam etmektedir.Turizmin yarattığı etkilerin ölçülmesi ve bu etkilerin anlaşılması için yararlanılan tutum araştırmaları Türkiye'de turizmin gelişme problemleri ile birlikte gözden geçirilmiştir. Bu tezde, Ürgüp'te yapılan saha araştırmasının temel konulan; yerli halkın turizme ve turiste karşı tutumları ile turizm sorunları üzerinde durularak ayrıntılı bir şekilde tartışılmaktadır. Bu çalışmanın temel bulguları araştırmanın sonuç bölümünde değerlendirilmektedir. Anahtar kelimeler: Türkiye, sosyoloji, turizm, turist, kalkınma etkiler, tutumlar.
dc.description.abstractABSTRACT ATTITUDES TOWARDS TOURISM A CASE STUDY ON ÜRGÜP TATARO?LU, Enis Güvenç M.S., Department of Sociology Supervisor: Ass. Prof. Dr. Mehmet ECEVİT February 1995, 108 pages The aim of this M.S. Thesis is to analyze the relationships between tourists and residents and the attitudes towards tourist and tourism in Ürgüp. The study begins by reviewing the definitions of the basic concepts essential for the social analysis of tourism: tourism, tourists forms of tourism and tourists. It is followed by the analysis of the structure of tourism industry; that is, the basic patterns of tourism industry and the importance of tourism for developing countries are discussed in terms of the socio-economic impacts of tourism. The stages and the limits of development of tourism in a destination are discussed together with, the changing attitudes of residents. The study then continues to inquiry the factors which determine the socio-cultural effects and impacts of tourism in developing countries and takes into account the types of relations between residents and tourists.The measurement of the impacts of tourism and the attitudinal studies used to understand the impacts of tourism are reviewed together with the development problems of tourism in Turkey. The thesis then unfolds to discuss the basic issues of the case study which is conducted in Ürgüp town for focusing on the attitudes of residents towards tourism and tourists and the problems of tourism. The basic findings of the research are evaluated in the concluding chapter. Key words: Turkey, sociology, tourism, tourists, development, impacts, attitudes.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleAttitudes towards tourism a case study on Ürgüp
dc.title.alternativeTurizme karşı tutumlar Ürgüp saha araştırması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSociological analysis
dc.subject.ytmDevelopment
dc.subject.ytmNevşehir-Ürgüp
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmSocio-economic impact
dc.subject.ytmTourists
dc.identifier.yokid43289
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid43289
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess