Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Hasan
dc.contributor.authorOlkun, Sinan
dc.date.accessioned2021-05-08T11:33:40Z
dc.date.available2021-05-08T11:33:40Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687260
dc.description.abstractMezunların eğitildikleri meslek alanlarında istihdam edilme yüzdeleri meslek branşlarına göre önemli farklılıklar göstermektedir (Tesviye %15, Endüstriyel Elektronik %83 ve ortalama %40 dolayındadır). Mezunlar, Mesleki-Teknik Eğitimin iyileştirilmesi için okul sürecinde olduğu kadar iş piyasasında da bazı iyileştirmeler yapılmasını önermektedirler. İşverenler işe eleman alırken Mesleki-Teknik okul mezunlarına öncelik vermekte ancak onları bazı bakımlardan yetersiz bulmaktadırlar. Anahtar Kelimeler: Mesleki Eğitim, Teknik Eğitim, İşletmede Meslek Eğitimi, İş Piyasası, Eğitimden İşe Geçiş. Bilim Dalı Sayısal Kodu: 222.01.00 VIpay, and poor social security. Most graduates use unofficial channels to find a job. `Industry Practice` is also an important development in this endeavor. The percentage of graduates employed in their field of study shows considerable differences with respect to vocational branches (for Lathe 15%, for Industrial Electronics 83% and the mean is around 40%). To make the Vocational-Technical Education better, graduates suggest some improvements in the school process as well as in the labor market conditions. Employers give priority to technical education graduates, but they found them incompetent in some respects. Keywords: Vocational Education, Technical Education, Learning in Production, Labor market, Employment, School-to-Work Transition Science Code: 222.01.00 IV
dc.description.abstractMezunların eğitildikleri meslek alanlarında istihdam edilme yüzdeleri meslek branşlarına göre önemli farklılıklar göstermektedir (Tesviye %15, Endüstriyel Elektronik %83 ve ortalama %40 dolayındadır). Mezunlar, Mesleki-Teknik Eğitimin iyileştirilmesi için okul sürecinde olduğu kadar iş piyasasında da bazı iyileştirmeler yapılmasını önermektedirler. İşverenler işe eleman alırken Mesleki-Teknik okul mezunlarına öncelik vermekte ancak onları bazı bakımlardan yetersiz bulmaktadırlar. Anahtar Kelimeler: Mesleki Eğitim, Teknik Eğitim, İşletmede Meslek Eğitimi, İş Piyasası, Eğitimden İşe Geçiş. Bilim Dalı Sayısal Kodu: 222.01.00 VIpay, and poor social security. Most graduates use unofficial channels to find a job. `Industry Practice` is also an important development in this endeavor. The percentage of graduates employed in their field of study shows considerable differences with respect to vocational branches (for Lathe 15%, for Industrial Electronics 83% and the mean is around 40%). To make the Vocational-Technical Education better, graduates suggest some improvements in the school process as well as in the labor market conditions. Employers give priority to technical education graduates, but they found them incompetent in some respects. Keywords: Vocational Education, Technical Education, Learning in Production, Labor market, Employment, School-to-Work Transition Science Code: 222.01.00 IVen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA qualitative assessment of school to work tarnsition from the perspectives of graduates and employers: A case study of Balgat Industrial Vocational and Technical Lycee
dc.title.alternativeMezun ve işverenlerin bakışı ile eğitimden işe geçişin nitel bir değerlendirmesi: Balgat Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEmployment
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmTechnical education
dc.identifier.yokid43314
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid43314
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess