A qualitative assessment of school to work tarnsition from the perspectives of graduates and employers: A case study of Balgat Industrial Vocational and Technical Lycee
dc.contributor.advisor | Şimşek, Hasan | |
dc.contributor.author | Olkun, Sinan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:33:40Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:33:40Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687260 | |
dc.description.abstract | Mezunların eğitildikleri meslek alanlarında istihdam edilme yüzdeleri meslek branşlarına göre önemli farklılıklar göstermektedir (Tesviye %15, Endüstriyel Elektronik %83 ve ortalama %40 dolayındadır). Mezunlar, Mesleki-Teknik Eğitimin iyileştirilmesi için okul sürecinde olduğu kadar iş piyasasında da bazı iyileştirmeler yapılmasını önermektedirler. İşverenler işe eleman alırken Mesleki-Teknik okul mezunlarına öncelik vermekte ancak onları bazı bakımlardan yetersiz bulmaktadırlar. Anahtar Kelimeler: Mesleki Eğitim, Teknik Eğitim, İşletmede Meslek Eğitimi, İş Piyasası, Eğitimden İşe Geçiş. Bilim Dalı Sayısal Kodu: 222.01.00 VIpay, and poor social security. Most graduates use unofficial channels to find a job. `Industry Practice` is also an important development in this endeavor. The percentage of graduates employed in their field of study shows considerable differences with respect to vocational branches (for Lathe 15%, for Industrial Electronics 83% and the mean is around 40%). To make the Vocational-Technical Education better, graduates suggest some improvements in the school process as well as in the labor market conditions. Employers give priority to technical education graduates, but they found them incompetent in some respects. Keywords: Vocational Education, Technical Education, Learning in Production, Labor market, Employment, School-to-Work Transition Science Code: 222.01.00 IV | |
dc.description.abstract | Mezunların eğitildikleri meslek alanlarında istihdam edilme yüzdeleri meslek branşlarına göre önemli farklılıklar göstermektedir (Tesviye %15, Endüstriyel Elektronik %83 ve ortalama %40 dolayındadır). Mezunlar, Mesleki-Teknik Eğitimin iyileştirilmesi için okul sürecinde olduğu kadar iş piyasasında da bazı iyileştirmeler yapılmasını önermektedirler. İşverenler işe eleman alırken Mesleki-Teknik okul mezunlarına öncelik vermekte ancak onları bazı bakımlardan yetersiz bulmaktadırlar. Anahtar Kelimeler: Mesleki Eğitim, Teknik Eğitim, İşletmede Meslek Eğitimi, İş Piyasası, Eğitimden İşe Geçiş. Bilim Dalı Sayısal Kodu: 222.01.00 VIpay, and poor social security. Most graduates use unofficial channels to find a job. `Industry Practice` is also an important development in this endeavor. The percentage of graduates employed in their field of study shows considerable differences with respect to vocational branches (for Lathe 15%, for Industrial Electronics 83% and the mean is around 40%). To make the Vocational-Technical Education better, graduates suggest some improvements in the school process as well as in the labor market conditions. Employers give priority to technical education graduates, but they found them incompetent in some respects. Keywords: Vocational Education, Technical Education, Learning in Production, Labor market, Employment, School-to-Work Transition Science Code: 222.01.00 IV | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A qualitative assessment of school to work tarnsition from the perspectives of graduates and employers: A case study of Balgat Industrial Vocational and Technical Lycee | |
dc.title.alternative | Mezun ve işverenlerin bakışı ile eğitimden işe geçişin nitel bir değerlendirmesi: Balgat Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi örneği | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Employment | |
dc.subject.ytm | Businesses | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.subject.ytm | Technical education | |
dc.identifier.yokid | 43314 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 43314 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |