Show simple item record

dc.contributor.advisorKoç, Sabri
dc.contributor.authorKaratayli, Tuba
dc.date.accessioned2021-05-08T11:33:25Z
dc.date.available2021-05-08T11:33:25Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687198
dc.description.abstractBu çalışmanın başlıca amacı Bilkent Üniversitesi İngilizce yeterlik sınavının yazma bölümünün notlandırılmasında kullanılan bütünsel ve çözümsel yöntemlerin, güvenilirlik ve geçerlilik açısından bir farklarının olup olmadığını araştırmaktır. Bunun için, Eylül 1995 yeterlik sınavında yazılmış ve kurum tarafından bütünsel yöntemle notlandırılmış olan 90 öğrenci kompozisyonu bir kez de çözümsel yöntemle notlandırılmıştır. Elde edilen notlar arasında yapılan korelasyon çalışmaları sonucunda her iki yöntemin de okuyucular arası güvenilirliği hesaplanmıştır. Eşzamanlı geçerliliği hesaplamak amacıyla, öğrencilerin sınavın İngilizceyi Kullanma bölümünden ve sınavın tümünden aldıkları notlarla yazma bölümünden her iki yöntemle aldıkları notlar arasında korelasyon çalışmaları yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Yazma yeteneklerinin Sınanması, Notlandırma Yöntemleri, Bütünsel Notlandırma, Çözümsel Notlandırma, Okuyucular Arası Güvenilirlik, Eşzamanlı Geçerlilik.
dc.description.abstractThis study, primarily, aims to examine whether there is any difference between two types of essay scoring methods, namely, holistic and analytic, used to mark the writing component of the BUSEL COPE (Bilkent University School of English Language Certificate of Proficiency in English) exam, in terms of reliability and validity. In order to do this, 90 student essays written at September COPE 1995, which were already graded by trained markers using holistic method, were graded again using analytical method. The grades were then correlated within each other to compute the inter-scorer reliability of each method. The total average grades of each method were also correlated with Use of English component of the COPE exam and the overall total grades obtained by the students for concurrent validity. Keywords: Testing Writing Skills, Grading Methods, Holistic Scoring, Analytic Scoring, Inter-scorer Reliability, Concurrent Validity men_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleComparison of two essay scoring methods: A case study
dc.title.alternativeİki kompozisyon notlandırma yönteminin karşılaştırılması: Örnek olay çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmScoring
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmComposition
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid53334
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid53334
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess