dc.contributor.advisor | Aksu, Meral | |
dc.contributor.author | Demirbulak, Dilara | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:32:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:32:41Z | |
dc.date.submitted | 1997 | |
dc.date.issued | 2021-01-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687005 | |
dc.description.abstract | IV ÖZ KREDİLİ SİSTEM UYGULANAN ORTA Ö?RETİMDE Ö?RENCİLERİN, VELİLERİN, DANIŞMAN Ö?RETMENLERİN VE REHBER Ö?RETMENLERİN ARALARINDAKİ İLETİŞİM HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ Demirbulak, Dilara Doktora, Eğitim Bilimleri Danışman: Prof. Meral Aksu Mayıs 1997, 306 s. Bu çalışmanın amacı, kredili sistem uygulanan orta öğretimde öğrencilerin, velilerin, danışman öğretmenlerin ve rehber öğretmenlerin aralarındaki iletişim hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Bu çalışmada öncelikle şu soruya cevap aranmaktadır: İlgililerin görüşlerine göre aralarındaki iletişimi olumlu ya da olumsuz etkileyen faktörler nelerdir? Bu soruya cevap verebilmek için alt-gelir düzeyi, orta-gelir düzeyi ve üst-gelir düzeyi temsil eden üç okuldan, yirmi dört katılımcıdan veriler toplanmıştır. Her okuldan iki öğrenci, iki veli, iki danışman öğretmen, bir rehber öğretmen ve bir müdür ile görüşülmüştür. Bu çalışmada nicelikle veriler toplanmıştır. Nicelikli veriler yukarıda bahsi geçen katılımcılar ile yapılan mülakatlar yoluyla elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçlan kredili sistem uygulayan orta öğretimdeki öğrenciler, veliler, danışman ve rehber öğretmenler aralarında iletişim kopukluğu olduğuna inandıklarını göstermiştir. Onların belirttikleri olumsuz faktörlerin iyileştirilerek aralarında sağlıklı iletişim sağlamak mümkündür. Anahtar sözcükler: Kredili sistem. İletişim | |
dc.description.abstract | Ill ABSTRACT A QUALITATIVE STUDY ON IDENTIFYING PERCEPTIONS OF THE STUDENTS, PARENTS, ADVISORS AND SCHOOL COUNSELORS ABOUT THEIR INTERACTION IN THE CREDIT SYSTEM AT SECONDARY SCHOOL LEVEL Demirbulak, Dilara Ph. D., Department of Educational Sciences Supervisor: Prof.Dr. Meral Aksu May 1997, 306 p. The purpose of this study is to identify the perception of the students, parents, advisors and school counselors about the interaction among them in the credit system at secondary school level. The study aims to answer the following main question: According to their perceptions, are there any factors that facilitate and/or constrain this interaction? In answering this question, data was collected from students, parents, advisors, school counselors and principals of three secondary schools representing LSES, MSES and HSES level within the district of Ankara. Qualitative data were collected in the study. The data were collected through interviews conducted with total of twenty four participants; six students, six parents, six advisors, three school counselors and principals. There were two students, two parents, two advisors and one school counselor and principal from each school. The results of the data show that students, parents, advisors, school counselors and principals believed that the interaction among them was not at the desired level. Therefore, the constrative factors mentioned by the participants need remedial action to improve the interaction among them. Key words: Credit system, Interaction | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A qualitative study on identifying the perceptions of the students, parents, advisors, school counselors about their interaction in the credit systems at secondary school level | |
dc.title.alternative | Kredili sistem uygulanan orta öğretimde öğrencilerin, velilerin, danışman ve öğretmenlerin ve rehber öğretmenlerin aralarındaki iletişim hakkındaki görüşlerin belirlenmesi | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2021-01-03 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teacher-student comminication | |
dc.subject.ytm | Guidance teacher | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Pass the course | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | Credit lesson passing | |
dc.identifier.yokid | 62817 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 62817 | |
dc.description.pages | 316 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |