Show simple item record

dc.contributor.advisorAksu, Meral
dc.contributor.authorÇiçek, Şeref
dc.date.accessioned2021-05-08T11:32:06Z
dc.date.available2021-05-08T11:32:06Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2021-04-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686860
dc.description.abstractoz ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Çiçek, Şeref Doktora, Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Meral Aksu Mart 1998, 127 sayfa Bu çalışmanın amacı ODTÜ Beden Eğitimi ve Spor Bölümü öğretmen yetiştirme programının değerlendirilmesidir. Bölümde uygulanan programın değerlendirilmesi; öğrencilerin programın belirlenen bilişsel, duyuşsal ve psikomotor amaçlarına dört yıllık eğitimin sonunda ne derece ulaştıklarının ölçülmesiyle yapılmıştır. Ayrıca mezun öğretmenlerin programa ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir. Bu çalışmada farklı veri toplama yöntemleri kullanılmıştır. Bilişsel amaçlar için 50 soruluk çoktan seçmeli basan testi, duyuşsal amaçlar için öğretmenliğe karşı tutum ölçeği ve psikomotor amaçlar için gözlem yöntemiyle çalışmaya ilişkin veriler toplanmıştır. Ayrıca öğretmenlik yapan mezunlardan anket yoluyla programla ilgili değerlendirmeler alınmıştır.Çalışmadan elde edilen bulgulara göre programın bilişsel amaçlarına; özellikle İnsan Yapısı ve Hareketleri ve Antrenman Bilgisi ile ilgili amaçlara yeterli derecede ulaşmadığı bulunmuştur. Duyuşsal amaçlara ulaşma düzeyi gözönüne alındığında öğrencilerin ve mezunların öğretmenlik mesleğine karşı olumlu tutuma sahip oldukları saptanmıştır. Programın psikomotor amaçlarına erişi düzeyinde spor branşlarına ait becerilerin gösterilmesinde öğrenciler yeterli bulunurken, becerilere uygun egzersizleri hazırlamada çok yeterli olmadıkları ortaya çıkmıştır. Mezunlar da programın beden eğitimi ve sporla ilgili temel bilgileri sağlamada, milli bayramlarla ilgili tören ve kutlamaların organizasyonu ve antrenörlükle ilgili temel bilgi ve becerilerin kazandırılması konularında çok yeterli olmadığını belirtmişlerdir. Ayrıca farklı öğretim yöntemleri kullanma ve öğrenci başarısını değerlendirmede de kendilerini çok yeterli görmemektedirler. Elde edilen bulgular göstermiştir ki ODTÜ Beden Eğitimi Öğretmeni Yetiştirme programının amaçlan, içeriği, uygulama ve değerlendirme boyutlarında yeniden gözden geçirilmeli ve programda öğrencilerin beden eğitimi öğretmenliğinin gerektirdiği niteliklere en üst düzeyde sahip olabilecekleri düzenlemeler yapılmalıdır. Ayrıca mezunlarla iletişim ve işbirliği sürdürülmeli ve onlardan gelecek bilgilerle program sürekli değerlendirilmelidir. Anahtar Kelimeler: Program Değerlendirme, Beden Eğitimi, Öğretmen Yetiştirme, Program Geliştirme. vı
dc.description.abstractABSTRACT EVALUATION OF PHYSICAL EDUCATION TEACHER EDUCATION PROGRAM AT MIDDLE EAST TECHNICAL UNIVERSITY Çiçek, Şeref Ph.D., Department of Educational Sciences Supervisor: Prof. Dr. Meral Aksu March 1998, 127 pages The purpose of this study was to evaluate the effectiveness of the Middle East Technical University (METU) Physical Education Teacher Education (PETE) Program applied in the Physical Education and Sports Department. Evaluation of the PETE program was made by measuring students' achievement of the previously set cognitive, affective, psychomotor objectives at the end of the four year education, and by evaluating outcomes of the program through the perception of graduates. In this study, various methods of gathering data were utilized: An achievement test of 50 multiple-choice questions was prepared for measuring the degree of attainment to the cognitive objectives of the program, an attitude scale was used for affective objectives, and observation method was used for mpsychomotor objectives. In addition, the evaluation of the program by the graduates teaching in schools was obtained through the inquiries delivered. The findings of the study have revealed that the program was not successful enough in attaining its cognitive objectives; especially those concerning the Human Body Structure and Movements. Regarding the attainment of affective objectives, the students' and graduates' attitude towards teaching as a profession was found to be positive. Regarding the attainment of psychomotor objectives, the students were adequate in demonstrating the sport skills; while they were not as successful in preparing exercises suitable to these skills. The graduates expressed that the program was inadequate in providing the basic information on Physical Education and Sport, about the organization of ceremonies on National Days and about coaching. They also found themselves not very adequate in using various instruction methods and in evaluating the students' performance. Results obtained showed that the Physical Education Teacher Education Program applied at METU must be revised with regard to its objectives, contents, practice and evaluation; and improvements should be made to ensure that the students were equipped with the best qualities required to be a physical education teacher. The graduates must be kept in touch and their cooperation must be sought in order to improve the program using the information acquired. Keywords: Curriculum Evaluation, Physical Education, Teacher Education, Curriculum Development. IVen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEvaluation of physical education teacher education program at Middle East Technical University
dc.title.alternativeOrta Doğu Teknik Üniversitesi beden eğitimi öğretmenliği programının değerlendirmesi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2021-04-01
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmProgram development
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.identifier.yokid73057
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid73057
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess