Sağlık sektörün`de hasta memnuniyetinin hastane türlerine göre karşılaştırılması: Devlet hastanesi ve özel hastanelerde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Sağlık Sektöründe hasta memnuniyeti ölçümü ve hastane türlerine göre devlet hastanelerinin ve özel hastanelerin karşılaştırılması yapılmıştır. Araştırma Mersin'de devlet hastanesi ve bir özel hastanenin 4 polikliniğinde (kardiyoloji,dahiliye, genel cerrahi ve kulak burun boğaz bölümlerinde) ayakta tedavi gören 400 hastaya anket uygulanmıştır.Bu çalışma hastane kalitesini analitik hiyerarşi yöntemi ile ölçerek kapsamlı bir model gelişimini amaçlar.Çalışma hastaların belirledikleri önceliklere göre hastane tiplerini karşılaştırmayı amaçlamaktadır.Özel ve devlet hastanelerinden seçilen dört polikliniğin hizmetlerinde algılanan kalite unsurunun boyutlarını ortaya çıkarmakta ve bu boyutların hastane türüne göre genel hasta memnuniyeti ile olan ilişkilerini incelemektedir.Çalışmada öncelikle AHP yöntemi kullanılmış olup, polikliniklere(kardiyoloji, dahiliye ,genel cerrahi ve kulak burun boğaz) gelen hasta beklentilerine dayanarak kriterlerin önceliklerinin belirlenmesi ve hastane türünün kıyaslanması sağlanmıştır. Daha sonra Faktör Analizi, Anova ve T testleri yapılarak kriterlerin (yaş, cinsiyet, eğitim durumu, sosoyal güvence, hizmet aldıkları bölüm ve hastane türü) hasta memnuniyetini önemli ölçüde etkilediği görülmüştür. In this study patient satisfaction measurement and comparison has been carried out with respect to the types of hospitals in state public and private hospitals in health sector.Research has been performed at Mersin State in public and private hospitals at 4 policlinics (cardiology, internal diseases, general surgery and otolaryngology) Survey conducted on 400 outpatients.This study evaluates the quality of hospitals by analytic hierarchy method and attempts to develop a more comprehensive model. Study determines comparision of hospital types according to patient priorities.We have tried to examine the perceived quality attributes of services provided by our four policlinics picked out from the pool of state, public and private hospitalsIn this study, AHP technique (Analytical Hierarchy Process) was used as the main instrument of Analysis, on the basis of patient expectations who have visited these policlinics(cardiology, internal diseases, general surgery and otolaryngology) priorities of evaluative criteria were determined and ranked by the types of hospital. In addition, Factor Analysis, Analysis of Variance(ANOVA) and independent comparisons (t-test) have been employed to determine the respective weights of such variables as age, gender, level of education, status of social security and of clinic and hospital.
Collections