Personel güçlendirmede duygusal zekanın rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
işgörenlerin desteklenmesi rekabet etme üstünlüğü sağlamda önemli bir faktördür. Dolayısıyla, İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları (takımlar oluşturma, merkezden uzaklaşma, çalışanın güçlendirilmesi, yetki devri vd.) organizasyonun başarısını yakından etkilemektedir. Bu nedenle işgörenlerin güçlendirilmesine yönelik faaliyetler yenilikçiliğin ve yaratıcılığın ön koşulu olarak kabul edilmektedir. Bu noktada personel güçlendirme kavramı, çağdaş yönetim ve örgüt uygulamaları arasında en fazla ilgi toplayan kavramlardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Günümüzde işgörenlerin gerek iş gerek de sosyal hayatlarında, çevrelerindeki bireylerle girdikleri ilişkilerde, duygusal zekalarının yüksek olması ve bu zekalarını etkili bir biçimde kullanabilmelerinin önemi artmaktadır. Duygusal zekası yüksek işgörenler kendilerini tanıyan ve ihtiyaçlarını bilen zayıf ve güçlü yanlarının farkında olan dolayısıyla daha etkili kararlar verebilen bireylerdir.Bu bağlamda, bu çalışmada personel güçlendirmenin uygulanabilirliği ile duygusal zeka arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu amaçla Mersin Karayolları 5. Bölge Müdürlüğünde çalışan mühendisler örneklem olarak seçilmiştir. Sonuçlar duygusal zekaya sahip olan çalışanlarda personel güçlendirmenin uygulanabilirliğine ilişkin ana hipotezimizi desteklemektedir. Anahtar Kelimeler: Personel Güçlendirme, Duygusal Zeka, İnsan Kaynakları Yönetimi Employee support is an important factor in obtaining sustainable advantage of competition. For that reason, implementations of human resources management (such as, distancing from the center, forming teams, conveying force, employee empowerment, etc.) have an enormous impact on the success of the organization. That's why, implementations of employee empowerment are accepted as a prerequisite for creativity and innovation. At this point, the concept of employee empowerment appears as one of the most interesting concepts among modern management and the implementations of organization. At the present, both in their personal and also in professional lives, employee's having emotional intelligence and their use of it in an effective way has started to gain importance. Employees who have high emotional intelligence are people who know themselves, being aware of their needs and their weak points, and correspondingly can make better decisions. In this context, in this study, the connection between having a high degree of emotional intelligence and being able to achieve employee empowerment is investigated. For this aim, engineers who are working in General Directorate of Highways Mersin 5th District are selected as our sample. The results supported our main premise that when employees have high emotional intelligence it is more possible to achieve employee empowerment. Key words: employee empowerment, emotional intelligence, human resources management
Collections