Örgütsel davranış, yöneticilerin liderlik tipleri kamu ve özel eğitim kurumlarında karşılaştırmalı bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı yöneticilerin liderlik özelliklerinin kamu ve özel eğitim kurumlarında karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda öncelik, liderlik ile ilgili literatürün araştırılmasına verilmiştir. Araştırmanın uygulama kısmında ise kamu ve özel okullarda yöneticilerin liderlik davranışlarını anlamaya ilişkin bir araştırma yapılmıştır.Gerekli verilere, kolaylık nedeni ile anket formu aracılığıile ulaşılmıştır. Araştırmanın evrenini Mersin ilinde bulunan 1141 kamu eğitim kurumu ve 93 özel eğitim kurumu oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 375 kamu eğitim kurumu ve 74 özel eğitim kurumu oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde zaman ve araştırma bütçesi yetersizliği nedeni ile kolaydalık yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmada veri analizi SPSS 16 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerden ayrıca grup farklılıklarını ölçmek için Anova ve T testinden yararlanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre kamu ve özel eğitim kurumlarında çalışan yöneticilerin liderlik türleri istatistiksel olarak 0.05 önem düzeyinde anlamlı derecede farklılaşmamaktadır. Ayrıca hem kamu ve hem özel okullarda çalışan yöneticilerin hümanist liderlik algı ortalamalarının anlamlı şekilde diğer liderlik türlerinden yüksek olduğu belirlenmiştir. The purpose of this study is to comparison of the education institutions managers' leadership characteristics in public and private sector. Priority is given to leadership literature. To examine the research questions, leadership behavior of managers in public and private schools will be under focus. Required data will gathered by the survey method because of convenience and time-budget limitation. The research population is 1141 public and 93 private education institutions in Mersin Turkey. Sample of the research consists of 375 managers those working for public and 74 managers from private education institutions in Mersin. To analyze gathered data, descriptive and group mean difference comparison (Anova and t test) of SPSS 16 software were utilized. According to research result, there is no statistically significant difference between private and public school managers' leadership style. In addition, it is obviously seen that both public and private school managers have humanistic leadership style.
Collections