Duygu yönetimi eğitim programının AVM çalışanlarının duygularını yönetme beceri düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Duygu Yönetimi Eğitim Programı'nın AVM çalışanlarının duyguları yönetme beceri düzeyleri üzerindeki etkisini incelemektir.Çalışma grubu, Hatay İli Antakya Primemall AVM'de çalışan 22 personelden oluşmuştur. Araştırmaya 8'i kadın, 14'ü erkek toplam 22 kişi katılmıştır.Araştırmada, öntest-sontest kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubunun her birinde 11 katılımcı yer almıştır.Araştırmada veri toplamak amacıyla Çeçen (2002) tarafından geliştirilen `Duyguları Yönetme Becerileri Ölçeği` (DYBÖ) kullanılmıştır. Ön test verileri deneysel çalışma başlamadan önce, sontest verileri ise 5 haftalık Duygu Yönetimi Eğitim Programı'nı tamamladıktan sonra elde edilmiştir. Eğitim bittikten 10 hafta sonra kazanılan becerinin uzun süreli olup olmadığını belirlemek için izleme testi uygulanmıştır. Deney grubuna 5 hafta süreyle haftada 90 dakika süreyle duygu yönetimi eğitimi programı uygulanmıştır. Bu sırada kontrol grubuna herhangi bir işlem yapılmamıştır.Araştırma sonucunda, Duygu Yönetimi Eğitim Programı'nın duyguları yönetme beceri düzeyleri üzerinde anlamlı etkisinin olduğu ve ortaya çıkan bu sonucun 10 hafta sonrasında da devam ettiği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Duygu, Duygu Yönetimi, Duygu Yönetimi Eğitim Programı. The purpose of this study is to examine the effects of the Emotional Management Training Program on AVM employees' levels of managing emotional skills.The study group consisted of 22 employees working in Hatay Antakya Primemall Shopping Center. A total of 22 people participated in the research, 8 of them female and 14 of male.An experimental pretest-posttest control group design was used in this research.There were 11 participants in each of the experiment and control groups With the aim of collecting data at the research, `The Manage Skills of Feelings Scale` developed by Cecen (2002) has been used. Pretest data had been obtained before the experimental study began, last test data was obtained after the 5 weeks education. After 10 weeks of training, a follow-up test was conducted to determine if the acquired skill is long-lived. Skill education program has been applied to experiment group 90 minutes in a week for 5 weeks. Meanwhile no process has been applied to control group. As a result of the research, it was seen that the emotional management training program has a significant effect on the levels of empowerment in managing emotions andhave pointed out that this result which has come out has continued 10 weeks after.Key words: Emotion, Emotion Management, Emotion Management Education Program.
Collections