Müzik öğretmenliğinde liderlik (Mersin ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Mersin il merkezindeki okullarda görev yapan müzik öğretmenlerinin görev yaptılkarı okullarda sıklıkla sergiledikleri liderlik davranışlarını, bu davranışların organizasyondaki etkilerini, örgüt içi amaç tutarlılığı ve iletişim/işbirliği arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlamıştır.Çalışma dört bölüm olarak kurgulanmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde araştırmanın amacı, sınırlılıkları belirtilmiş ve araştırma konusundaki kilit tanımlar açıklanmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde `Lider` ve `Liderlik` kavramları en ince ayrtıntıları ile ele alınmış, Liderlik tarzları ve Liderlik teorilerine değinilmiş, Liderlik ile yöneticilik arasındaki farklar irdelenmiş, liderin organizasyondaki önemi vurgulanmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde araştırmanın evren ve örneklemi belirtilmiş, verilerin toplanması ve analiziyle ilgili gerekli açıklamalara değinilmiştir. Buna ek olarak da araştırmadaki bulgular değerlendirilip yorum yapılmıştır. Çalışmanın dördüncü bölümünde sonuçlar değerlendirilip uygulamacıya ve araştırmacıya öneriler yapılmıştır.Veriler anket yöntemiyle, araştırmacının bizzat katılımıyla elden toplanmıştır. Araştırmada Avolio ve Bass (1999) tarafından geliştirilen `Çok Faktörlü Liderlik Ölçeği` kullanılmıştır. Buna ek olarak, araştırmada Yalınkılınç (2010) tarafından geliştirilmiş olan amaç tutarlılığı ve örgüt içi iletişim ve işbirliği ile ilgili sorulardan oluşan ölçek kullanılmıştır. Anketin son kısmında ise, müzik öğretmenleri ile ilgili demografik sorular yer almıştır.Araştırmadan elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS 22-0 paket programından yararlanılmıştır. Ölçek maddelerinin madde bazında faktör yüklerinin belirlenmesi ve ölçek boyutlarının yeniden değerlendirilmesi için öncelikle faktör analizi yapılmıştır. Daha sonra güvenirlik analizleri yapılmış ve veriler üzerinde normal dağılım testi uygulanmıştır. Liderlik yaklaşımlarını oluşturan boyutlarla, amaç tutarlılığı, iletişim ve işbirliği değişkenleri arasındaki ilişkinin derecesini belirlemek için regresyon analizleri yapılmıştır. Son olarak ise, müzik öğretmenlerinin sergiledikleri liderlik davranışlarının demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığını test etmek için ise, t-testi ve tek yönlü varyans analizleri (ANOVA) yapılmış ve bulgular %5 anlamlılık düzeyinde yorumlanmıştır. This research aims to determine the leadership behaviors frequently exhibited by the music teachers in the schools that they work in Mersin city center and the effects of these behaviors in the organization, the relationship between the consistency of purpose and communication / collaboration within the organization.The study was designed as four sections. In the first part of the study, the purposes of the research, limitations and key definitions were explained. In the second part of the study, `Leader` and `Leadership` concepts were discussed with the finest details, Leadership styles and leadership theories were mentioned, the difference between management and leadership was scrutinized and the importance of the leaders in the organization was highlighted. In the third part of the study, the universe and sample of the research were mentioned and required explanations regarding the collection and analysis of data were addressed. Additionally, the research findings were assessed and commented. In the fourth part of the study, the results were evaluated and recommendations were made to researchers and appliers.The data were collected through survey method with personal participation of the researcher. In the evaluation of the data obtained from the research, SPSS 22.0 software package was used. First, factor analysis was performed to determine factor loads of scale items for each item and to reevaluate the scale size. Then reliability analyzes were performed and normal distribution tests were performed on the data. Regression analysis was performed to determine the extent of the relationship among dimensions that make up the leadership approach, consistency of purpose, communication and cooperation. Finally, t-test and one-way variance analysis (ANOVA) was performed to test whether the leadership behavior of music teachers changes according to the demographic characteristics or not and the results were commented at the 5% significance level.
Collections