Okul öncesi öğretmenlerinin tam zamanlı kaynaştırma kararı olan otizmli öğrencilerin eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan araştırmada tam zamanlı kaynaştırma kararı ile anaokuluna yerleştirilen otizmli öğrencilerin eğitimleri ile ilgili okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında Mersin İli Toroslar İlçesinde bulunan okul öncesi eğitim kurumlarında görevli 34 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Veri toplama sürecinde araştırmacı tarafından uzman görüşü alınmıştır. 7 sorudan meydana gelen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Katılımcıların görüşme formuna verdikleri yanıtlar gruplandırılmıştır. Yanıtlar frekans analizine dâhil edilmiştir.Araştırmanın sonunda öğretmen görüşleri alınmıştır. Öğretmenlerin bir bölümü otizmli çocukların kaynaştırma eğitimine alınmalarının güçlüklere neden olduğunu belirtmiştir. Bu güçlüklerin; anaokulu öğretmenine, otizmli çocuğa, normal çocuğa, otizmli çocuk ebeveynine, normal çocuk ebeveynine olmak üzere beş ayrı kategoriye ayrıldığı bulunmuştur. Öğretmenlerin bir bölümü ise katkılarının olduğunu söylemiştir. Bu katkılar; Otizmli öğrencilerin normal çocuklarla etkileşimi, Otizmli öğrencilerin normal çocukları rol model olarak görerek öğrenme gerçekleştirmesi, Normal çocukların başta dil becerileri olmak üzere sosyalleşmede ve bilişsel becerilerde sahip oldukları yeterliliklerin farkına varması olarak belirlenmiştir.Son olarak öğretmenlere tam zamanlı kaynaştırma kararı ile anaokullarına yerleştirilen otizmli öğrencilerin güçlüklerinin ortadan kalkması için ne tür çözüm önerileri olduğu sorulmuştur. Öğretmenler, fiziki ortamın düzenlenmesi, sınıflara düşen öğrenci sayısının azaltılması, yardımcı elaman kadrosunun açılması, milli eğitim bakanlığı tarafından otizmlilere yönelik hizmet içi eğitimlerin açılması ve üniversitelerin eğitim fakültelerinde verilen özel eğitim derslerinin içeriğinin ve süresinin artırılması yönünde olumlu görüşler belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan öğretmenler bununla birlikte normal sınıflara yerleştirilen otizmli öğrencilerin sınıfa alınmaması, kısa süreliğine alınması, özel eğitim öğretmeni ile başka bir sınıfta bire bir çalışılması gibi olumsuz görüşler de belirtmişlerdir.Anahtar kelimeler: Okul öncesi eğitimi, otizm, kaynaştırma eğitimi In this study, it was aimed to examine the opinions of pre-school teachers about the training of autistic students placed in kindergarten with the decision of full-time inclusive education. 34 pre-school teachers who are working in pre-primary education institutions participated in the research in 2016-2017 education and training year in the province of Mersin, Toroslar district. Expert opinion was obtained by the researcher during the data collection process. The responses of the participants to the interview form are grouped. Responses were included in the frequency analysis.At the end of the research, the opinions of the teachers were taken. Some of the teachers stated that getting autistic children into inclusive education causes some difficulty. It is discovered that these difficulties are categorized in five separate types, namely kindergarten teacher, autistic child, normal child, autistic child parent, normal child parent.Some of the teachers said that they have contributions. These contributions are; Interaction of autistic students with normal children, Autistic students perceiving normal children as role models has been defined as the ability of normal children to become aware of the competences they have in social skills, especially language skills, and cognitive skills.Finally, it was asked what kind of solution proposal is needed for the difficulty of autistic students placed in kindergartens with the decision of full-time cohesion to teachers. Teachers have expressed positive views on the regulation of the physical environment, the reduction of the number of students falling into classes, the opening of the auxiliary elementary cadre, opening of in-service training for autism by the Ministry of National Education and increasing the content and duration of special education courses given in the education faculties of universities. Teachers who participated in the research indicated negative opinions such as not taking the autistic students placed in normal classes, taking them for a short period of time, taking a special education and studying in a different class individually. Key words: Pre-school education, autism, mainstreaming
Collections