Örgütsel çatışma ve performans ilişkisi, Mersin ilinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çatışmalar, bireysel ve örgütsel performansı etkileyen en önemli etkenlerden birisidir. Örgütsel çatışmaların bireysel ve örgütsel performansa etkisi olumlu ya da olumsuz yönlü olabilir. Bireysel ve örgütsel performansın arttırılması için çatışmanın kaynakları tespit edilip çatışmayı engelleyici/ azaltıcı tedbirler almak örgüt için hayati önem taşımaktadır.Bu araştırmanın amacı, bilişim sektöründe yaşanan örgütsel çatışmaların kaynakları ve örgütsel performansa nasıl etki ettiğini ve bu etkilerin sonuçlarını incelemektir. Bu amacı gerçekleştirmek üzere, bu araştırmada nitel araştırma tekniği uygulanmıştır. Veri toplamak için de yarı yapılandırılmış görüşme tekniği tercih edilmiştir. Görüşmeden elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak incelenmiştir. Elde edilen bulgular neticesinde örgütsel çatışmanın kaynakları Tema 1 olarak tanımlanmıştır. Tema 1, örgütsel sebeplerden kaynaklanan çatışma (Kategori 1), kişisel sebeplerden kaynaklanan çatışma (Kategori 2), durumsal sebeplerden kaynaklanan çatışmayı (Kategori 3) içermektedir. Örgütsel performans olarak belirlenen Tema 2 ise; örgütsel performansı arttırıcı olarak (Kategori 4), örgütsel performansı azaltıcı olarak (Kategori 5) tanımlanmıştır. Elde edilen bulgular mevcut literatür ile karşılaştırılmıştır. Çalışma sonunda bazı iyileştirme önerileri ortaya konmuştur.Anahtar Kelimeler: Çatışma, Örgütsel Çatışma, Performans, Örgütsel Performans, Bilişim. Conflict is one of the most important factor which affects to personal and organizational performance. The effect of organizational conflict to personal and organizational performance may be positive or negative. So, as to increase personal and organizational performance, causes of conflict should be determined. It is crucial for organization that the causes of conflict have to be made firm then take measures to decrease or block the conflict.Aim of this study, however causes of organizational conflict effect to performance in information sector. And, investigating on results of conflict. For realizing to this aim, it is used to Qualitative Research Method. Semi Structured Interview Method is used by data gathering. The data is analysed via Content Analysis. Causes of conflict is called to Theme 1. It is included conflict of organizational reasons (Category 1), individual reasons (Category 2) and situational reasons (Category 3). Organizational performance is called to Theme 2. It is included increasing organizational performance (Category 5) and decreasing organizational performance (Category 6). The data is compared with current literature. In the end of study, some of improvement suggestions are revealed.Key Words: Conflict, Organizational Conflict, Performance, Organizational Performance, Information.
Collections