Etik liderliğin çalışanların iş performansı ve iş tatmini üzerine etkisi: Bankacılık sektöründe Mersin ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Etik liderlik, çalışanların iş performansı ve iş tatminini kurumlar için oldukça önemli bir olgudur. Bunun yanı sıra işletmelerin amaçlarına ve hedeflerine ulaşılabilmesi adına gerekli en önemli unsurları oluştururlar. Araştırmada öncelikli olarak etik liderlik, iş performansı ve iş tatmini konularına ilişkin ayrıntılı literatür taraması yapılmış olup elde edilen bilgiler doğrultusunda düzenlenerek genel çerçeveye ulaşılmıştır. Bu çalışmanın amacı kamu ve özel bankacılık sektöründe etik liderin çalışanların iş performansı ve iş tatmini üzerinde ne derece etki ettiğini işletmeler açısından ortaya koymaktır. Oluşturulan bu amaç kapsamında Mersin ilinde faaliyet gösteren kamu ve özel bankacılık kurumunda çalışan 150 kişiye anket dağıtılmış olup, bunlardan 114 tanesine ( 73 adedi özel bankacılık, 41 adedi kamu bankası çalışanlarından elde edilmiştir) ulaşılarak toplanan verileri istatistiksel bulgular yardımıyla SPSS programında analiz edilmiştir. Analizler sonucunda etik liderlik ile iş performansı arasında anlamlı ancak (r=0,210) çok zayıf düzeyde pozitif bir ilişkinin olduğu görülmektedir. Etik liderlik ile iş tatmini arasında anlamlı (r=0,657) orta düzeyde pozitif bir ilişkinin olduğu anlaşılmaktadır. İş performansı ve İş tatmini arasında anlamlı (r=0,277) zayıf pozitif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Liderlik, Etik Liderlik, İş Perforansı, İş tatmini Ethical leadership is a very important factor for organizations in terms of job performance and job satisfaction. In addition, they constitute the most important elements in order to achieve the aims and objectives of the enterprises. In the study, a detailed literature survey on ethical leadership, business performance and job satisfaction topics was conducted. information was arranged in line with the general framework. The purpose of this study is to show the extent to which the ethical leader in the public and private banking sector affects the performance of employees and job satisfaction in terms of businesses. Within the scope of this purpose, a questionnaire was distributed to 150 individuals working in public and private banking institutions operating in Mersin province. 114 of them (73 private banking, 41 public bank employees) were accessed and collected data was analyzed by SPSS program with statistical findings. As a result of the analyzes, it is seen that there is a significant but positive relationship between ethical leadership and business performance (r = 0,210). It is understood that there is a moderate positive relationship between ethical leadership and job satisfaction (r = 0.657). There was a weak positive correlation between job performance and Job satisfaction (r = 0.277).Key words: Leadership, Ethical Leadership, Business Performance, Job Satisfaction
Collections