İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce dersindeki güdülenmelerinin ve sınav kaygılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce dersine güdülenme düzeylerinin ve sınav kaygılarının, öğrencilerin kişisel değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını ve İngilizce güdülenme düzeylerinin, sınav kaygı düzeylerine etkisini incelemektir.Araştırma verileri 2016-2017 öğretim yılında Toros Üniversitesi İngilizce Hazırlık Bölümüne devam eden toplam 208 öğrenciden gönüllü katılımın sağlandığı 160'ından elde edilmiştir. Araştırmada veri toplamak için Kişisel Bilgi Formunun yanı sıra, `Yabancı Dilde Güdülenme Ölçeği` ve `Sınav Kaygısı Envanteri` kullanılmıştır.Araştırma verileri SPSS istatistik paket programından yararlanılarak yüzdeler ve dağılımlar belirlenmiştir. Kişisel değişkenlerine göre İngilizce Dersindeki Güdülenme Düzeyleri ve Sınav Kaygıları Arasındaki veriler normal dağılım göstermediğinden ikili grupların analizinde non-parametric testlerden Mann-Witney U, ikiden fazla grupların analizinde Kruskal Wallis testinden yararlanıldı. Değişkenlerin birbirine olan etkilerinin ortaya konması için basit doğrusal regresyon analizi kullanıldı.Yorumlar tablolar ile desteklenmiştir. Yapılan analizlerde anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir.Yabancı Dilde Güdülenmeye yönelik bulgular incelendiğinde cinsiyet, öğrenim gördüğü bölüm, baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar gözlenirken, yaş, ikametgâh durumu, mezun olduğu lise ve anne eğitim düzeyine göre anlamlı farklılıklar gözlenmemiştir. Öğrencilerin sınav kaygısı düzeylerine yönelik bulgular incelendiğinde ise mezun olduğu lise değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar gözlenirken, diğer değişkenler açısından anlamlı farklılıklar gözlenmemiştir. Katılımcıların İngilizce güdülenme ölçeği toplam puan ortalamaları ile sınav kaygısı toplam puan ortalamaları basit doğrusal regresyon analizleri bakımından incelendiğinde İngilizce güdülenme düzeyinin sınav kaygısı üzerinde 0,284 oranında etkili olduğu ve bu etkinin istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmektedir. İngilizce güdülenme düzeyleri puan ortalamaları yükseldikçe sınav kaygı düzeyleri puan ortalamalarının düştüğü görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Üniversite Öğrencisi, Hazırlık Sınıfı,İngilizce Güdülenme Düzeyi, Sınav Kaygı The purpose of this study is to determine whether the motivation and exam anxiety levels of English preparatory class students differed according to the personal variables of the students, and to examine their English motivation level's effect on their test anxiety levels.The research data was obtained from 160 volunteered students out of a total of 208 students who participated in the English Preparatory Department of Toros University in 2016-2017 academic year. In addition to the Personal Information Form, `Foreign Language Motivation Scale` and `Exam Anxiety Inventory` were used to collect data in the study.Percentages and distributions were determined by using SPSS statistical package program of research data. As the data between the levels of motivation in the English class and the test anxiety do not show a normal distribution according to personal variables, Mann-Witney U nonparametric test was used for pair groups and Kruskal Wallis test was used for the analysis of multiple groups.Simple linear regression analysis was used to reveal the effects of the variables on each other.Comments are supported by tables. The level of significance was accepted as p <0.05 in the applied analysis.When findings related to foreign language motivation are examined, there are significant differences according to gender, education level, father education level variables; however, there were no significant differences according to age, place of residence, graduated high school and mother education level. When the findings of the students' test anxiety levels are examined, although there are significant differences according to graduated high school, no significant differences were observed in terms of other variables.When participants' English motivation scale total point average and test anxiety total point averages were examined in terms of simple linear regression analyzes, it is observed that the level of English motivation is 0.284 effective on the test anxiety and this effect is statistically significant. As the average level of English motivation increases, the average score of the test anxiety levels decreases.Key Words: University Student, Preparatory Class,English Motivation Level, Exam Anxiety
Collections