Matematik kaygısı ile çocuklarda öğrenilmiş çaresizlik arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Mersin ili dört (Akdeniz, Mezitli, Toroslar, Yenişehir) merkez ilçesindeki resmi okulda eğitim öğretim gören 4. sınıf öğrencilerinin, matematik kaygısı ve öğrenilmiş çaresizlik düzeylerinin çeşitli değişkenler ve aralarındaki ilişkinin incelenmesi üzerine yapılmış bir çalışmadır.Araştırmanın örneklemeni Mersin ili dört merkez ilçesinde bulunan Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi okullarda öğrenim gören 4.sınıf öğrencileri arasında seçkisiz örneklem yöntemiyle seçilen 415 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında öğrencilere öncelikle kişisel özelliklerini belirlemeye yönelik sorular sorulmuştur. Daha sonra ise, ilköğretim öğrencilerine yönelik olarak Bindak tarafından (2005) geliştirilmiş olan ''Matematik Kaygı Ölçeği'' (MKÖ) ile Aydın (1985) tarafından Türkçe'ye uyarlanması ve standardizasyonu yapılan `Çocuklar İçin Öğrenilmiş Çaresizlik Ölçeği` (ÖÇÖ)'ni cevaplamaları istenmiştir. Verilerin istatistiksel analizinde ilişkisiz örneklemler T- testi ile Tek Yönlü Varyans Analizi ve korelasyon analizi kullanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre; öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin yüksek, öğrenilmiş çaresizlik düzeylerinin orta düzeyde olduğu görülmüştür. Matematik kaygısı ile öğrenilmiş çaresizlik arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Kaygı, matematik kaygısı, öğrenilmiş çaresizlik, ilkokul ABSTRACTIn this study, mathematics anxiety and learned helplessness levels of 4th grade students studying at official school in the central district of Mersin province (Akdeniz, Mezitli, Toroslar, Yenişehir) were examined in terms of various variables and relation between them. The sample of the study is composed of 415 students selected by the 4th grade students who are studying in the official schools attached to the Ministry of National Education in the four central provinces of Mersin. During the collection of data, students were first asked to identify their personal characteristics. Later on, `Mathematics Anxiety Scale` (MKÖ) developed by Bindak (2005) for primary school students and `Childrens Learned Helplessness Scale` (OSCE) adapted and standardized by Turkish by Aydın (1985) they were asked to answer. The demographic information form used by the researcher is given. In the statistical analysis of the data, one-way ANOVA and correlation analysis were used with unrelated samples T-test.According to the results of the research; high levels of math anxiety levels of learners were found to be moderate in the level of learned helplessness.It has been found that there is no significant relationship between mathematics anxiety and learned helplessness.Key words: Anxiety, mathematics anxiety, learned helplessness, primary school
Collections