Türkiye`de faaliyet gösteren otomotiv firmalarının fiyatlama politikalarının rekabet ve tekelcilik uygulamaları açısından incelenmesi: Mersin örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Mersin'de faaliyet gösteren otomotiv firmalarının fiyatlama politikalarının, rekabet ve tekelcilik uygulamalarının hangi biçimlerde ortaya çıktığının saptanması ve firmalar arasında ne tür farklılıklar olduğunun belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bununla birlikte otomotiv sektöründe faaliyette bulunan firmaların bölgesel satış stratejilerinin belirlenerek tekelci rekabet ve fiyatlama politikaları açısından benzerliklerinin ve farklılıklarının karşılaştırmalı analizi yapılmış olup yetkili ve özel servislerin fiyatlama ve pazarlama politikalarına yönelik stratejiler ortaya konulmuştur.Çalışmada otomotiv sektörünün tarihsel gelişimi, sektörün analizi; pazar, girişim üretim, satışlar, dış ticaret, istihdam, ciro, reel büyüme, karlılık, katma değer analizi, lider marka incelemesi yapılmıştır. Ayrıca sektörün piyasa yapısı, tarihsel süreçte piyasa yapılarının değişimi, fiyat, rekabet, fiyat dışı rekabet pazarlama ve fiyatlama stratejileri ortaya konulmuştur. Araştırmalar sonucu rekabet ve tekelci eğilimlerin arttığı, buna bağlı olarak pazarlama stratejileri ve süreç yönetimlerinin ön plana çıktığı, sıfır araç satışındaki düşük karlılığın olduğu, servis hizmetlerinde ise yetkili bayilerin yüksek karlılıkla çalıştığı ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte yetkili ve özel servisler arasındaki fiyat farklarının yüksek olmasına karşın yetkili servisler, pazarlama ve yönetim stratejileriyle müşteri bağlılığını ve çalışan performansını arttırarak tercih edilme sıklığını arttırdığı sonucu ortaya çıkmıştır.Çalışmada yapılan derinlemesine mülakat ve anket verileri analiz edilerek firmaların yerel farklıkları ve benzerlikleri ile firmaların uygulamış olduğu politikaların hangi tür ve biçimlerde ortaya konulduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Otomotiv, Otomotiv Sektörü, Rekabet, Tekelci Uygulamalar This research was carried out in order to determine the pricing policies, competition and monopoly practices of automotive companies operating in Mersin, and to find out the differences among the companies. Regional sales strategies of companies operating in the automotive industry were determined, comparative analysis of their similarities and differences in terms of monopolistic competition and pricing policies were made and strategies for pricing and marketing policies of authorized and private service providers were revealed out.Historical development and analysis of automotive industry; market, initiative, production, sales, foreign trade, employment, turnover, real growth, profitability, added value analysis and leading brand analyses were made. In addition, the market structure of the industry, the change of market structures in the historical process, price, competition, non-price competition, marketing and pricing strategies were revealed out. Research results showed that competition and monopolistic tendencies increased and thus, marketing strategies and process management came to the forefront, there was low profitability in new car sales and authorized dealers worked with high profitability when offering their services. However, despite the high price differences between authorized and private service providers, authorized service providers improved their preferability by strengthening customer loyalty and employee performance through their marketing and management strategies.In-depth interview and survey data were analyzed to determine the local differences and similarities of companies. The types and forms of policies applied by these companies were revealed out. Key Words: Automotive, Automotive İndustry, Competition, Monopolistic Practices
Collections