Hasta bakım adaylarının klinik deneyim öncesi ve sonrası kaygı ve depresyon düzeylerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma,11. ve 12. sınıf hasta bakım adaylarının klinik deneyim öncesi ve sonrası kaygı ve depresyon düzeylerinin karşılaştırılması ve aralarındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırma, 2016-2017 yılında Mersin ili Akdeniz ilçesinde bulunan Sabiha Çiftçi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 11. ve 12.sınıfa devam eden 15-20 yaş aralığında, 121 öğrenciden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir.Bu araştırmada hasta bakım adaylarının kaygı ve depresyon düzeylerini tespit etmek ve ilişkiyi incelemekiçin Beck Depresyon Envanteri ve Durumluluk–Sürekli Kaygı Envanteri kullanılmıştır. Hasta bakım adaylarına klinik deneyim öncesi ve sonrası envanterler dağıtılmış ve sonrasında bu envanterlere verilen cevaplar sonucunda klinik bakım öncesi ve sonrası kaygı ve depresyon düzeyleri belirlenmiştir.Elde edilen verilerin analizinde ANOVA,T-Test ve betimsel istatistik yöntemi kullanılmıştır.Bulguların analizi, 11. ve 12. sınıf hemşirelik öğrencilerinin staj öncesi ve staj sonrası kaygı ve depresyon düzeylerinde anlamlı bir farklılık olmadığını ortaya koymuştur (P>0,05). 12. Sınıf öğrencilerinin staj sonrası kaygı ve depresyon düzeyi düştüğü ve staj sonrası ölçümle aralarında anlamlı bir farklılık olduğu gözlenmiştir (P<0,05).Ancak 11. sınıf öğrencilerinin de staj sonrası kaygı ve depresyon düzeyi düşmüştür. Kaygı ve depresyon düzeyinin düşmesi staja mı yoksa staj dışında gelişen diğer faktörlere mi bağlı olduğu konusu tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Depresyon, kaygı, hasta bakım, klinik deneyim. This study was guided to examine the relationship between anxiety and depression levels of 11th and 12th grade patient care candidates; pre and post clinical experience scores. The research has been carried out 2016-2017 with 121 students in the 15-20 age group of Sabiha Çiftçi Vocational and Technical Anatolian High School, which is located in Akdeniz district of Mersin.I were administered to evelvate anxiety and depression levels of patient care candidates pre and post scores. Both Inventories were administeredto patient care candidaties before and after the clinical care experience. To analyze the dataANOVA, T-Test and descriptive statistics were used.Findings revealed that students anxiety and depression, pre and post test scores did not differ significantly (P> 0,05). However pre and post test scores of 12. grades did differ having lower anxiety and depression post test scores (P< 0,05). A decreased in 11th grade students pre and post anxiety and depression scores were also observed. Findings are discussed in relation to related factors.Key words: Depression, Anxiety, Patient Care, Clinical Experience.
Collections