Tarsus ilçesi ortaöğretim kurumları yöneticilerinin liderlik özelliklerinin öğretmen motivasyonu üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Tarsus ilçesi ortaöğretim kurumları yöneticilerinin liderlik özelliklerinin öğretmen motivasyonuna etkisinin tespit edilmesidir. Araştırmanın evrenini Tarsus ilçesinde bulunan ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada seçilen 10 okuldan 7 öğretmene ulaşılarak toplamda 70 öğretmen üzerinden analizler yapılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla anket uygulamasından yararlanılmıştır. Araştırmada kullanılan anket formu üç bölümden oluşmaktadır. Anketin birinci bölümünde çalışanın motivasyon düzeyini belirlemeye yönelik bir ölçek; ikinci bölümünde okul müdürünün liderlik tarzlarının değerlendirilmesine yönelik bir ölçek; üçüncü bölümünde ise öğretmenlerin demografik özelliklerini belirlemeye yönelik sorular yer almaktadır. Araştırmada veri analizi SPSS 16 paket programında yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, ortama gibi tanımlayıcı istatistiklerden, farklılık testlerinden ve ilişki analizlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda Tarsus ilçesinde bulunan ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin liderlik algılarına göre iş dışı motivasyon algıları incelendiğinde vizyoner liderlik ve demokratik liderlik algıları ile iş dışı motivasyon algıları arasında pozitif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Çalışanların vizyoner liderlik ve demokratik liderlik algıları iş dışı motivasyon algıları olumlu yönde etkilemektedir. Anahtar Kelimeler: Liderlik, Motivasyon, Eğitim Kurumları The aim of this study is to determine the effect of leadership characteristics of secondary school administrators on teacher motivation. The universe of the study consists of teachers working in secondary schools in Tarsus. 7 teachers from 10 schools selected in the study were reached and analyzes were conducted on a total of 70 teachers. The questionnaire was used to collect data. The questionnaire used in the research consists of three parts. In the first part of the survey, a scale to determine the employee's motivation level; in the second part, a scale for evaluating the school principal's leadership styles; In the third section, there are questions to determine the demographic characteristics of teachers. Data analysis was done by SPSS 16 package program. In the analysis of data, descriptive statistics such as frequency, percentage, environment, variety tests and relationship analyzes were used. As a result of the study, when the teachers' perception of non-work motivation according to their perceptions of the teachers working in secondary education institutions in Tarsus district were examined, a positive and statistically significant relationship was found between visionary leadership and democratic perceptions of perceptions and non-work motivation perceptions. Employees' visionary leadership and democratic leadership perceptions positively affect non-business motivation perceptions.Keywords: Leadership, Motivation, Educational Institutions
Collections