Evli bireylerde sosyal medya kullanım süresi, kişilerarası iletişim becerileri ve evlilik doyum ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma kapsamında evli bireylerin sosyal medya kullanım sürelerinin, kişilerarası iletişim becerileri ve evlilik doyum düzeyleri arasındaki ilişki değerlendirilmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 140'ı kadın, 140'ı erkek toplam 280 evli bireyden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sosyal Medya Anketi, Kişilerarası İletişim Becerileri Ölçeği ve Evlilik Doyum Ölçeği (EDÖ) kullanılmıştır. Örneklemde bulunan sosyal medya kullanan evli bireylerin, sorulara verdiği yanıtların analizi için SSPS 24.0 (Statistical Package for the Social Sciences) programı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler Çoklu Varyans Analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Gruplar arasında anlamlı çıkan sonuçlarda farkın kaynağını bulmak için Post-Hoc analizi uygulanmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre, sosyal medya kullanım sürelerinin kişilerarası iletişim becerileri ölçeğinin egoyu geliştirici dil, etkin dinleme, kendini tanıma-kendini açma ve ben dili alt ölçekleri puanları ile evlilik doyumu ölçeği cinsellik, aile ve benlik alt ölçekleri aritmetik ortalamaları arasında anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre, kişilerarası iletişim becerileri ölçeği empati alt ölçeği puanları ile evlilik doyumu ölçeği cinsellik alt ölçeği aritmetik ortalamaları arasında anlamlı düzeyde farklılık göstermiştir.Çalışmanın ilk bölümünde kuramsal araştırmalar, sosyal medya terminolojisi, sosyal medya ortamları, kişilerarası iletişim kavramı ve kuramları incelenmiştir. Bu kapsamda yine evlilik doyumu kavramına yer verilecek olup evlilik doyumuna ilişkin kuramlar ele alınmıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal medya, evlilik doyumu, kişilerarası iletişim, evlilik doyum düzeyleri Within the framework of this study, the relationship between married individuals' social media usage time and marital satisfaction together with interpersonal communication skills has been inventiguted. The study group consisted of 280 married individuals (140 females and 140 males). Social Media Survey, Interpersonal Communication Skills Scale and Marital Satisfaction Scale (EDS) were used as data collection tools. SSPS 24.0 (Statistical Package for the Social Sciences) program was used to analyse the data. Data was from the research were analysed using Multiple Variance Analysis method. Post-Hoc analysis was used to find the underlying rationale of any material discrepancy between the groups. According to the results, it was found that there was no significant difference between the social media usage period and the scores attained from the breakdowns of interpersonal communication skills scale, i.e. ego-enhancing language, effective listening, self-recognition-self-disclosure and self-language; and between the arithmetic means of marital satisfaction and sexuality, family and selfness subscales. According to the analysis results, significant differences identified between the empathy subscale scores of interpersonal communication skills scale and sexuality subscale scores of the marital satisfaction scale.Theoretical research, social media terminology, social media environments, interpersonal communication concept and theories are examined in the first part of the study. Within this context, the concept of marriage satisfaction is discussed accompanied by theories related to marriage satisfaction.Keywords; Social media, marriage satisfaction, interpersonal communication, marriage satisfaction levels.
Collections