İşgörenlerin nepotizm algısı ve iş tatmin düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma: Silifke Organize Sanayi Bölgesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Akraba kayırmacılığı olarak da bilinen nepotizm kavramı, kişilerin nitelikleri dikkate alınmaksızın sadece aile ilişkileri göz önüne alınarak istihdam edilmesidir. İş tatmini ise bireylerin işine karşı tutumu, işinden mutlu ya da mutsuz olma duygusudur. Bu çalışmada işgörenlerin sosyo-demografik özellikleri ile nepotizm ve iş tatmin düzeyleri arasındaki ilişki sorgulanmıştır.Mersin ili Silifke ilçesi Organize Sanayi Bölgesi'ndeki 315 çalışandan veri elde edilmiştir. Araştırmada basit tesadüfi örneklem yöntemi kullanılarak katılımcılara ulaşılmıştır. Weiss, Dawis, England & Lofquist (1967) tarafından geliştirilen, Minnesota İş Tatmini Ölçeği'nin 20 değişkenden oluşan kısaltılmış hali ve Türkçe geçerlemesi Asunakutlu ve Avcı (2010) tarafından yapılan Nepotizm Ölçeği kullanılmıştır.Bu çalışmada nicel verilerin desteklenmesi amacıyla nitel araştırma yöntemleri araştırma sürecine dahil edilmiştir. Hipotezlerin test edilmesi amacıyla bağımsız örneklem t-testi, Anova testi, korelasyon testleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre işgörenlerin nepotizm algısı ile iş tatmin düzeyleri arasında pozitif yönlü ve anlamlı bir istatistiki ilişki bulunmuştur. The concept of nepotism, also known as kinship nepotism, is the employment of people only by considering their family relationships regardless of their qualifications. Job satisfaction is the attitude of individuals towards their job, the feeling of being happy or unhappy with their job. In this study, the relationship between employees' socio-demographic characteristics and nepotism and job satisfaction levels were questioned.Data were obtained from 315 employees in Silifke Organized Industrial Zone in Mersin. In the study, the participants were reached by using simple random sampling method. The shortened version of the Minnesota Job Satisfaction Scale, developed by Weiss, Dawis, England & Lofquist (1967), consisting of 20 variables, and the Turkish version of the Nepotism Scale by Asunakutlu and Avcı (2010) were used in research process.In this study, qualitative research methods were included in the research process in order to support quantitative data. Independent sample t-test, Anova test, correlation tests were used to test the hypotheses. According to the findings obtained from the results of the research, a positive and significant statistical relationship was found between the perception of nepotism of the employees and their job satisfaction levels.
Collections