Güneydoğu Anadolu Bölgesindeki üniversitelerde öğrenim gören Turizm Rehberliği Bölümü öğrencilerinin İngilizcenin 4 temel dilbecerisine yönelik öz yeterlik inançlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada turizm rehberliği öğrencilerinin İngilizcenin 4 temel dil becerisine yönelik öz yeterlik inançlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelindeki araştırma Batman, Mardin Artuklu, Adıyaman ve Harran Üniversitelerinde yer alan turizm rehberliği bölümlerinde öğrenim gören toplam 214 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, Yanar ve Bümen (2012) tarafından geliştirilen `İngilizce ile İlgili Öz Yeterlik İnancı Ölçeği` kullanılarak toplanmıştır. Ölçek okuma, yazma, dinleme ve konuşma alt boyutlarından oluşmaktadır. Cronbach alpha iç tutarlılık katsayıları okuma alt boyutunda .84, yazma alt boyutunda .88, dinleme alt boyutunda .90, konuşma alt boyutunda .91 ve ölçeğin tümünde .94, olarak hesaplanmıştır. Elde edilen veriler betimleyici ve parametrik testlerle çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular şöyledir: Cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre öğrencilerin İngilizcenin 4 temel dil becerisine yönelik öz yeterlik inançlarında, yapılan bağımsız t-testi sonucunda anlamlı farklılıklar görülmemiştir (p>0.05). Üniversite değişkenine göre öğrencilerin İngilizcenin 4 temel dil becerisine yönelik öz yeterlik inançlarında ise yapılan ANOVA testi sonucunda anlamlı farklılıklar görülmüştür (p<0.05). Araştırmanın sonucunda, turizm rehberliği bölümü öğrencilerinin İngilizcenin yazma ve dinleme alt boyutlarına yönelik öz yeterlik inançlarının orta düzeye yakın olduğu, okuma ve konuşma alt boyutlarında ise orta düzeyin biraz üzerinde olduğu belirlenmiştir. Araştırmada, turizm rehberliği bölümü müfredat programlarındaki İngilizce dersleri ile ilgili olarak ortak bir öğretim programının belirlenmesi ve turizm rehberliği bölümü öğrencilerine bir yıllık zorunlu İngilizce hazırlık eğitiminin verilmesi önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Turizm Rehberliği, Yabancı Dil, Öz Yeterlik, Yabancı Dil ve Öz Yeterlik, Yabancı Dil ve Turizm In this study, it is aimed to analyze the self-efficacy beliefs towards 4 basic language skills of English of tourism guidance students. The research in the survey model was carried out with a total of 214 students studying in the tourism guidance departments in Batman, Mardin Artuklu, Adıyaman and Harran Universities. The data of the research were collected using the `Self-Efficacy Belief Scale for English` developed by Yanar and Bümen (2012). The scale consists of reading, writing, listening and speaking subdimensions. Cronbach alpha internal consistency coefficients were calculated as .84 in reading sub-dimension, .88 in writing sub-dimension, .90 in listening sub-dimension, .91 in speaking sub-dimension, and .94 in the entire scale. The data obtained were analyzed by descriptive and parametric tests. The findings from the research are as follows: According to the variables of gender and class level, no significant differences were observed in the self-efficacy beliefs towards 4 basic skills of English of the students as a result of independent t-test (p>0.05). According to the university variable, significant differences were observed in the self-efficacy beliefs towards 4 basic language skills of English of the students as a result of the ANOVA test (p <0.05). As a result of the research, it is determined that the self-efficacy beliefs towards the writing and listening sub-dimensions of English of the students of the tourism guidance department are close to medium level but in the reading and speaking sub-dimensions, the self efficacy beliefs are slightly above medium level. In the study, it was proposed to determine a common syllabus regarding English lessons in the tourism guidance curriculum and to provide one year compulsory English preparatory education to the tourism guidance department students.Keywords: Tourism Guidance, Foreign Language, Self-Efficacy, Foreign Language and Self-Efficacy, Foreign Language and Tourism
Collections