Mağaza iç mekanlarında aydınlatma tasarımı ölçütlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Aydınlatma mimaride ve iç mekanda farklı bir ortam yaratmak ve mağazalarda mekan tasarımında yapılan yeniliklerde de etkileyici bir oylum ortaya koymak için çok güçlü bir araçtır. Günümüzde, aydınlatma yalnızca görmeyi sağlayan bir araç değil aynı zamanda mekanları daha çekici hale getirmeye, ürün özelliklerini ön plana çıkarmaya ve insanların satın alma alışkanlıkları üzerinde psikolojik etki bırakmaya yarayan bir araç olarak da kullanılmaktadır. Bu araştırmada, mağaza aydınlatmasının müşteri özelliklerine bağlı olarak algılanması ve mağaza türüne, tasarımına bağlı olarak aydınlatma tasarımının biçimlenmesi incelenecektir. 21. yüzyılın yoğun çalışma hayatı insanları haftanın iş gerilimlerinden kurtulabilmek için iş saatleri dışında farklı mekanlarda değişik etkinliklere katılmaya yönlendirmektedir. Tiyatro, sinema, gece kulübü gibi mekanlar, müşterilerin ilgisini çekebilmek ve müşteri hoşnutluğunu yüksek tutabilmek ve kişilerin mekana tekrar gelmelerini sağlamak için hizmet ve teknoloji olanaklarını tasarımları ve aydınlatmalarıyla en iyi şekilde sunmaktadır. Bu nedenle mekanın tasarımı ve aydınlatması kişiyi etkilemeli, onu hayal dünyasına sokmalı ve kişinin iyi vakit geçirmesini sağlamalıdır. Bu duyguyu yaşatabilmede aydınlatmanın etkisi çok büyüktür. Bu konuda teknolojinin son örnekleri ise LED ve Fiber Optik sistemlerdir. Bu sistemler tasarımcılara daha çok özgürlükler vererek onların farklı ortamlar yaratmalarına yardımcı olmakta ve daha az enerji harcayarak küresel ısınmaya karşı olumlu katkıda bulunarak, diğer sistemlere göre havaya daha az ısı artımı sağlamaktadır.Anahtar Kelimeler: Işık, Armatürler, Aydınlatma Tasarımı, Mağaza Tasarımı, Marka Kimliği Lighting is a very effective factor to create a different ambiance for architecture and interior space and to present an impressive volume for the renovations in the shopping areas. Nowadays, lighting is not only a factor to provide visibility but also it is used to make spaces and products more attractive, to create some psychological impact on people's buying habits. In this study, it will be examined the perceptions of different customers in the store lighting and the designs of lighting in the different types of stores. In the 21 th century, people needs to join different events at different locations out of business hours to get rid of the hard working. The theatre, cinema and night club buildings that have more service and technology facilities are the spaces more attractive for the customers, and with their creating high satisfaction in design and in lighting, customers are wishing come back there again. As considering the importance of the design and lighting the spaces could effect the people, put them in the world of imagination and make sure them to have a good time. Lighting has a very big effect in this case. The last examples in the lighting technology are leds and fiber optic systems. These systems give designers more freedom, help them create different ambiances by spending less energy and contribute positively against global warming, unlike other systems they provide less heat increase to the air.Key Words: Light, Luminaries, Ligting Design, Shop Design, Branding
Collections