Show simple item record

dc.contributor.advisorKızıltan, Nalan
dc.contributor.authorErsanli, Ceylan Yangin
dc.date.accessioned2021-05-08T11:26:18Z
dc.date.available2021-05-08T11:26:18Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/685165
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada İçerik Temelli Öğretimin geleneksel yabancı dil öğretim metotlarına kıyasla İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen ve gerçek başlangıç düzeyinde olmayan İlköğretim okulu altıncı sınıf öğrencilerine İngilizce öğrenmelerindeki etkililiği araştırıldı. Araştırma için rastlantısal olarak iki grup seçildi. Deneysel grup İçerik Temelli dil öğretim yöntemleriyle hedef dili öğrenirken deney grubu hedef dili geleneksel yöntemlerle öğrendi. Her iki gruptaki öğrencilere her konunun sonunda öğrencilerin dil kullanımındaki basanlarım sınayan dört test ve onbeşinci haftanın bitiminde bir son test uygulandı. Bu testlerden elde edilen veriler istatistiksel analiz programı olan Mann- Whitney U Testleri ile analiz edildi. Öğrencilerin dilbilgisel ve kelime yetilerindeki başarılarının yanı sıra, okuma ve yazma becerilerindeki başarılan ölçüldü ve karşılaştırıldı. Testlerin sonuçlan her iki grubun ortalama basan puanlan arasında her dil becerisi için istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu ortaya koydu; ayrıca grupların genel başarısında da anlamlı bir fark bulundu. Bu bulgulara dayanarak, İçerik Temelli Dil Öğretiminin İngilizce öğretiminde geleneksel dil öğretim yöntemlerine kıyasla daha etkili olduğu söylenebilir.
dc.description.abstractIll ABSTRACT In this study the effectiveness of Content-based instruction in teaching English to sixth-graders who are false beginner EFL students as compared to traditional foreign language teaching methods has been investigated. Two groups have been chosen randomly for the experiment. The experimental group has been exposed to the target language through Content-based language instruction, whereas the control group has been exposed to the target language instruction through traditional methods. The students in both groups have been given four achievement tests at the end of each topic, and a final test at the end of the fifteenth week. The data obtained from these tests have been analyzed through a statistical analysis program, Mann- Whitney U Tests. Students' success in writing skills, reading skills, grammatical competence, and vocabulary knowledge have been assessed and compared. The results of the tests have revealed that there is a statistically significant difference between the mean scores of both groups in each language skill, and also a significant difference has been found in their overall success. Based on these findings, Content-based language instruction can be said to be more effective in teaching English than traditional language teaching methods.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTeaching English through content-based instruction in elementary schools
dc.title.alternativeİlköğretim okullarında içerik temelli İngilizce öğretimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid182085
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid162702
dc.description.pages174
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess