Çizgi filmlerin din eğitimindeki rolü hakkında din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin görüşleri: Sivas ve Kars ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmamızda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin çizgi filmlerle ilgili görüşleri incelenmiştir. Bu bağlamda din öğesinin çizgi filmlerde nasıl kullanıldığı, bireyin dini gelişimine katkısı ve çizgi filmlerin din eğitimindeki imkanları örneklemimize aldığımız öğretmen görüşleriyle ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede yaptığımız araştırmada örneklemimiz Sivas ve Kars İlinde görevlerine devam etmekte olan 200 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni ile sınırlandırılmıştır. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi almakta olan öğrencilerin İlköğretim programlarının yenilenmesiyle birlikte yeni bir anlayışla ele alınan Din Kültürü ve Ahlak bilgisi programıyla elde etmesini hedeflediği temel beceriler, edindirilecek değerler, kazandırılacak kavramların çizgi filmlerle aktarılmasına dayalı işlenişi hakkında öğretmenlere geliştirdiğimiz ölçek uygulanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler çizgi filmlerin din eğitimi sürecinde birden çok duyu organına hitap eden, kalıcı ve eğlenceli bir öğrenmeye destek sağladığını belirtmişlerdir. Öğretmenler çizgi filmlerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi içeriği ile ilgili bilgi, beceri ve değerleri desteklemesi bakımından önemli olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca, öğretmenler Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi kapsamında çizgi filmlerin etkili bir biçimde yararlanılmasının önemini vurgulamıştır. Bununla birlikte çizgi filmlerin içeriğinde bulunan subliminal mesajların, batıl inançların din eğitimi faaliyetlerini olumsuz etkilediği görüşü ortaya çıkmıştır. Bu bulgulardan hareketle din eğitiminde çizgi filmlerden yararlanma konusunda öğretmenlere, okullara, ailelere ve medya kuruluşlarına yönelik çeşitli öneriler getirilmiştir. In our research, Religious culture and Ethics teachers opinions on cartoons were examined. In this context, how religion is used in cartoon films, contribution to the individual's religious development and the opportunities in the teaching of religion cartoons have been tried to be presented with the views of teachers. In this context, our sample is limited to 200 religious culture and ethics teachers who continue their duties in Sivas and Kars. With the renewal of the primary education programs, the students who take religious culture and ethics courses have developed a new understanding of the basic skills, values to be acquired, and the scale to be developed by the teachers based on the transfer of the concepts to be acquired with cartoons. According to the results of the research, teachers stated that cartoon films provide support for a lasting and fun learning that addresses multiple senses in the religious education process. Teachers stated that cartoons are important in supporting knowledge, skills and values related to religious culture and ethics course content. In addition, teachers emphasized the importance of effective use of cartoons within the scope of religious culture and ethics course. However, subliniminal messages in the content of cartoons have revealed that superstitions adversely affect religious education activities. Based on these findings, various suggestions were introduced for teachers, schools, families and media organizations in order to make use of cartoons in religious education.
Collections