Okul öncesi eğitim kurumlarındaki değerler eğitimine yönelik veli tutumları (Sivas ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanın, doğumundan ölümüne kadar geçen sürede her dönemine ait zihninde kalıcı izler yer almaktadır. Okul öncesi dönem ise kalıcı izlerin en yoğun olduğu, bireyin bilinçaltını en çok etkileyerek geleceğini şekillendirdiği hayatındaki en önemli dönemdir. Bu bağlamda nitelikli bir okul öncesi eğitimin önemi ortaya çıkmaktadır. Nitelikli bir okul öncesi eğitimde çocukların gelişim düzeylerine uygun değerler eğitimi yer almalıdır. Bu araştırma okul öncesi eğitim kurumlarındaki değerler eğitimine yönelik veli tutumlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Giriş bölümünde araştırmanın problemi, amacı, önemi, sayıltıları ve sınırlılıkları hakkında bilgiler verilmiştir. İzlenilen yöntem, veri toplama aracı ve veri toplama aracının hazırlanmasındaki süreçten bahsedilmiştir. Araştırmanın kavramsal ve kuramsal çerçevesinde eğitim kavramı değerlendirilerek, okul öncesi eğitim farklı yönleri ile geniş bir literatür ışığında incelenmiştir. Değerler eğitimi üzerine çalışılmıştır. Din eğitiminin `niteliği` tartışılmıştır. Okul öncesi eğitim ile din eğitimi ilişkisi irdelenmiştir.Bulgular ve yorumlar bölümünde; değerler eğitimi yapan dört farklı okul öncesi eğitim kurumunda 205 veli ile yapılan anket çalışmasında elde edilen veriler ortaya konulmuştur. Ankete katılan velilerin okul öncesi eğitimi isteme nedenleri incelenmiş, velilerin büyük bir bölümünün okul öncesi eğitimi çocuklarının değerler eğitimi alması ve sosyalleşmesi için istediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma verileri, okul öncesi kurumlarında verilen değerler eğitimi, velilerin tercihini etkileyen en önemli unsur olduğu sonucuna götürmüştür. Veliler değerler eğitimi ile desteklenen okul öncesi kurumlarında çocuklarının davranışlarında olumlu değişiklikler fark ettiğini ifade etmiştir. Bu değişiklikler özellikle değerlerin kazanılması, çocuğun sosyalleşmesi, ilkokula ön hazırlık alanında etkili olduğu verilerle ortaya konulmuştur.Sonuç ve öneriler bölümünde; yapılan araştırmada ulaşılan sonuçlar tartışılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre önerilerde bulunulmuştur. Daha sonra benzer çalışma yapmayı düşünen araştırmacılara bu araştırmanın tamamlanması yönünde fikirler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Eğitimi, Değerler Eğitimi, Din Eğitimi, Veli Tutumu There are permanent traces in the minds of every period of humanity from birth to death. Preschool period is the most important period in the life in which the permanent marks are the most intense and the individual shapes his future in this period by affecting the subconscious. In this context, the importance of qualified pre-school education emerges. A qualified pre-school education should include appropriate values education for children. This study was conducted in order to examine the attitudes of parents to values education in pre-school intuitions.In the introduction, information about the problem, purpose, importance, assumptions and limitations of the research is given. The method, data collection tool and the process in the preparation of data collection tool was mentioned. In the conceptual and theoretical framework of the study, the concept of education has been evaluated and pre-school education has been examined in the light of a wide literature. Values education has been studied. The quality of religious education is discussed. The relationship between pre-school education and religious education is examined.In the findings and comments section; the data obtained from the survey conducted with 205 parents in four different preschool education institutions that provide values education are presented. The reasons for requesting pre-primary education of parents were investigated and it was concluded that most of the parents wanted preschool education for their children to take values education and socialize. Research data suggest that the values given in preschool institutions are the most important factor affecting the choice of parents. Parents stated that they noticed positive changes in children's behaviors in preschool institutions supported by values education. These changes have been demonstrated by the data obtained especially in gaining values, socializing the child and pre-primary education. Results and recommendations section; the results of the research are discussed. Suggestions were made according to the results obtained. Afterwards, the researchers who were interested in similar studies were presented with ideas for the completion of this research. Key Words: Preschool Education, Values Education, Religious Education, Parent Attitude.
Collections