Show simple item record

dc.contributor.advisorTezer, Esin
dc.contributor.authorÖztürk, Seval
dc.date.accessioned2021-05-08T11:25:09Z
dc.date.available2021-05-08T11:25:09Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/684809
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük düzeyleri ileçatışma davranışları arasındaki ilişkileri incelemektir.Çalışmanın örneklemi Ankara ilinde Orta Doğu Teknik Üniversitesi EğitimFakültesinden 393 (253 kız, 140 erkek) gönüllü öğrenciden oluşmaktadır. Veriler,Rosenbaum'un Kendini Değerlendirme Ölçeği (KDÖ) ve Çatışma DavranışlarıÖlçeği (ÇDÖ)'nin uygulanmasıyla elde edilmiştir.Öğrencilerin çatışma çözme davranışları puanlarına uygulanan çok yönlü varyansanalizi sonuçları, öğrenilmiş güçlülük grubu temel etkisi ile cinsiyet temel etkisininistatistiksel olarak anlamlı olduğunu göstermiştir. Cinsiyet ve öğrenilmiş güçlülüketkileşimi anlamlı bulunmamıştır. Varyans analizi sonuçları, ?işbirliği? davranışındayüksek ve düşük öğrenilmiş güçlülük grupları arasındaki anlamlı fark bulunduğunu;yüksek öğrenilmiş güçlülük grubunun ?işbirliği? davranışı puanlarının düşük grubagöre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğunu göstermiştir. Sonuçlar, ayrıca, bu ikigrup arasındaki farkın ?uzlaşma? davranışında da bulunduğuna işaret edergörünmektedir. Araştırmada diğer çatışma davranışlarının hiçbirinde öğrenilmişgüçlülük açısından anlamlı farklılıklar bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Öğrenilmiş Güçlülük, çatışma çözme, çatışma davranışları,üniversite öğrencileri.
dc.description.abstractThe purpose of the present study was to investigate the relationships of learnedresourcefulness and conflict behaviors of university students.The sample of the study consisted of 393 (253 females, 140 males) volunteeredundergraduate students from Faculty of Education in Middle East TechnicalUniversity in Ankara. The data were gathered by administering two instruments,namely Rosenbaum?s Self-Control Schedule (SCS) and Conflict BehaviorsQuestionnaire (CBQ).The results of MANOVA employed to CBQ scores revealed significant main effectsfor learned resourcefulness groups and gender. The interaction effect of gender andlearned resourcefulness levels was not significant. The results of ANOVA yielded asignificant difference between high and low learned resourcefulness groups incollaborating behavior, indicating that, as compared to low resourceful group, highresourceful group reported higher usage of collaborating behavior in conflictsituations. Findings also seemed to suggest that, in conflict situations, those in thehigh resourcefulness group tended to use compromising behaviors more than those inlow resourcefulness group. No significant difference was found in any of the otherconflict behaviors as a function of learned resourcefulness.Keywords: Learned resourcefulness, conflict management, conflict behaviors,university students.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe relationship between learned resourcefulness and conflict behaviors
dc.title.alternativeÖğrenilmiş güçlülük ve çatışma davranışları arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid177161
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid205046
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess