Din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde biyografinin bir materyal olarak kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
DKAB derslerinde yaşanan sorunlardan birisi de diğer derslerde olduğu gibi soyut konuların yer alması ve insanoğlunun algılamada sorunlar yaşamasıdır. Söz konusu bilgilerin somutlaştırarak öğrencileri eğitim öğretim yaşamlarına dahil etmek için öğretmenlerin derslerinde farklı materyal kullanmaları ile gerçekleştirilebilir. Bu sebeple bu araştırma biyografinin materyal olarak kullanımı ve öğrencilerin din kültürü ve ahlak bilgisi dersindeki akademik başarılarına etkisi incelenmektir. Tezin giriş kısmında problem cümlesi, tezin amacı, önemi, denenceler, materyal olarak biyografinin uygulanışı, yöntem kısmı yer almıştır. Araştırma yönteminde yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere dört hafta süreyle din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin seçilen bir ünitesinde materyal olarak biyografi kullanılırken, kontrol grubundaki öğrencilere geleneksel öğretime dayalı bir eğitim gerçekleştirilmiştir. Birinci bölümde; kavramsal çerçeve ve konuyla ilgili yapılmış araştırmalar yer almıştır. İkinci bölümde; yapılan uygulamanın sonucunda, her iki grubunda ders başarısında süreç içerisinde artışlar meydana gelmesine rağmen, deney grubundaki öğrencilerin son test ünite başarı puanlarının kontrol grubundaki öğrencilerden anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu bulunmuştur. Bu bulgular, bir materyal olarak biyografi kullanımının din kültürü ve ahlak bilgisi dersi öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarının arttırılmasında etkili bir materyal olabileceğini göstermektedir. Sonuç olarak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde öğrencilerin akademik başarılarını arttırmak isteyen Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenleri materyal olarak biyografi kullanabilecekleri önerisi yer almaktadır. Anahtar Kelimeler: Din eğitimi, biyografi, materyal, akademik başarı. One of the problems experienced in religious culture and ethics lessons is that abstract subjects such as other courses take place and human beings have problems in perception. It can be realized by using different materials in the lessons of the teachers in order to involve the students in the educational life by embodying the information in question. Therefore, this study examines the usage of the biography as a material and effects of biography on students' academic achievement in the lesson of religious culture and ethics. In the introduction part of the thesis, the problem statement, the purpose of these's, the importance of the thesis, hypothesis, the application of the biography as a material, the method part has taken place. Quasi experimental design is used in the research method. While biography was used as a material in a selected unit of religious culture and ethics lesson for the students in the experimental group for four weeks, training based on traditional education was conducted to the students in the control group. In the first part; conceptual framework and related studies have been carried out. In the second part; the results of the study showed that, although there was an increase in the lesson success of both groups, the final-test success scores of the students in the experimental group were significantly higher than the students in the control group. These findings indicate that the usage of biography as a material can be an effective material for the teaching of religious culture and ethics, which may help students to improve their academic achievement. As a result, religious culture and ethics teachers who want to increase students' academic achievements in religious culture and ethics lessons can recommend using biography material. Key Words: Religious education, Biography, material, academic achievement
Collections