Türk vergi yargısı sisteminin çeşitli ülke örnekleriyle karşılaştırmalı analizi ve yeni bir sistem önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Vergiler, devletin egemenlik erkinin nihai bir sonucu olup cebri niteliğe sahip karşılıksız kamu geliridir. Dolayısıyla vergiler devletin önemli bir gelir kaynağıdır. Bireylerin kimi zaman bilinçli kimi zaman bilinçsiz olarak yaptıkları ödemeler olan vergiler ile devlet doğrudan ve dolaylı olarak vatandaşların kazançlarına müdahalede bulunmaktadır. Kamusal hizmetlerin artması ile vergilerde de artışın olması kaçınılmazdır. Bu noktada birey ile devlet arasında kamusal hizmetlerin karşılığı olarak alınan vergiler dolayısıyla zaman zaman uyuşmazlık çıkabilmektedir. Bu uyuşmazlıklar idari yollarla çözümlenebileceği gibi yargısal yollarla da giderilebilmektedir. Geçmişten günümüze diğer tüm ülkelerde olduğu gibi Türk vergi yargısı yapısal olarak değişime ve dönüşüme uğramıştır. Ancak, günümüzde dahi idari yargının bir kolu olarak yer almaktadır. Karşılaştırma yapmak amacıyla incelenen yabancı ülke örneklerinde vergi yargısı farklı konumlarda bulunmaktadır.Amacımız Türkiye'de bir kamu geliri olmaktan öte ekonomik ve sosyal alanda da sonuçları bulunan vergilemeye verilen önemin artırılması ve bu bağlamda ortaya çıkan uyuşmazlıklar için de daha kapsamlı ele alınabilecek bir vergi yargısı örgütünün kurulmasına yönelik öneri sunmaktır. Taxes are the ultimate outcome of the state's power of sovereignty and are an unrequited public revenue with a penal status. Therefore, taxes are an important source of income for the state. Taxes, which are sometimes consciously or unconsciously made by individuals, intervene directly and indirectly to the earnings of citizens. With the increase of public services, it is inevitable to increase the taxes. At this point, occasional disagreements may arise from the state to the state because of the taxes that are received in return for public services. These disputes can be resolved through administrative means or by judicial means. As in all other countries, the Turkish tax jurisdiction has changed and changed structurally from past to present. However, even today, it is a branch of the administrative judiciary. However, in the case of foreign countries examined for comparison purposes, the tax jurisdiction is in different positions.Our aim is to submit a proposal for the establishment of Turkey in a tax jurisdiction of organization which can also be considered a more comprehensive rather than public income other economic and social fields also given the taxation contained the results of increasing importance and for disputes that may arise in this context.
Collections