Geçiş ritüelleri bağlamında almus`ta sosyokültürel yapı ve din ilişkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanın toplumsal alanda kimliğini oluşturan birçok etken vardır. Bu etkenlerden en önemlileri doğum, evlilik ve ölüm ritüelleridir. Kadim dönemlerden bu yana bu üç önemli geçiş aşamasında çeşitli örf ve adetler meydana gelmiştir. Bu üç önemli dönemde yoğunluk kazanan örf ve adetler toplumları da birbirlerine sıkıca bağlamıştır. Nesilden nesile aktarılarak devam etmiştir. Bu çalışmada Tokat ili Almus ilçesindeki geçiş dönemleri doğum, evlenme ve ölüm üzerine durulmuştur. Birinci bölümde Almus ilçesi ve köyleri ile alakalı sosyo kültürel unsurlara yer verilmiştir. İkinci bölümde doğum, üçüncü bölümde evlenme, dördüncü bölümde ölüm adetleri, beşinci bölümde ise ziyaret yerleri incelenmiştir. Almus ilçesi ve Almus İlçesine bağlı bulunan köyler ziyaret edilerek gözlem, mülakat ve görüşme gibi nitel teknikler kullanılmıştır. Görüşme ve mülakatlar ses kayıtları, video ile kayıt altına alınmıştır. Ayrıca görüşmeler bir deftere de yazılmıştır. Gözlem ve ziyaret esnasında köyler, örf ve adetler fotoğraflanmıştır. There are many factors that form the identity of human in the social sphere. Birth, marriage and death rituals are among the most important factors. Since ancient times, various customs and traditions have occurred during these three important transition phases. In these three important periods, the predominant customs and traditions have also been closely linked to each other and have been transferred from generation to generation. In this study, birth, marriage and death in transition periods in Almus District of Tokat province were focused. In the first part, religious, social, historical and cultural information related to the towns and villages of Almus was highlighted. In the second part; birth, in the third part; marriage, in the fourth part; death ceremonies. In the fifth part, visiting places in Almus were introduced. Almus district and the villages were visitd and qualitative methods and techniques such as observation and interviews were used. Audio recordings of the interviews were recorded by video recorders. Moreover, the interviews were also written in a notebook. During the observation and visit villages, customs and traditions were photographed as well.
Collections