Evliliklerde yaşanan sorunların çözümünde islâm hukukunda önerilen yöntemler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Aile, toplumun temelini oluşturmaktadır. İslam aileyi sevgi, saygı, hoşgörü ve adalet esasına dayandırmaktadır. Ancak bazen eşler arasında problemler oluşmakta, geçimsizlik baş göstermektedir. Bu durumda İslam hukukunda ailenin sağlıklı, mutlu ve huzurlu bir şekilde devam etmesi yönünde taraflara birtakım önerilerde bulunulmakta, tedbirler alınmakta ve çareler sunulmaktadır.Evlilikte sorunların oluşmaması için nikâh akdi öncesinde eşlerde kan, süt ve sıhri akrabalık, din farklılığı, üç talakla boşanma, evli olma, iki akraba ile birlikte evlenme, iddet içinde bunma gibi sürekli ve geçici evlenme engellerinin bulunmaması ve eşlerin dini hassasiyet, ekonomik şartlar, aile ve soy, eğitim seviyesi, yaş, sakatlık gibi konularda birbirlerine denk olmaları şeklinde tedbirler alınmaktadır. Nikâh akdi sırasında alınan tedbir ise nikah akdinin rükünlerinin, in'ikad (kuruluş), sıhhat, nefaz ve lüzum şartlarının tam olarak yerine getirilmesini sağlanarak akdi bütün sonuçlarını doğuracak şekilde tam sağlam yapılmasını istemektir. Hemen nikâh akdi sonrasında alınacak tedbirler olarak da evlilikte eşlerin karşılıklı hak ve sorumluluklarının gereği üzere yerine getirilmesidir. Bütün bu tedbirlere rağmen yine de sorun çıktığında öncelikle aile içinde çözüm yolları aranması istenmektedir. Bu çözüm yolları olarak da; sabır, sulh, öğüt, yatakları ayırma, darb, tahkim, muhâla'a, îlâ', zıhar, ve talak şeklinde sıralamaya riayet ederek bir aşama takip edilmesi tavsiye edilmektedir. Bu zamana yayılan süreçten sonra hala sorun çözülemediğinde yargı yolu ile çözüm bulma yoluna da gidilebileceği de belirtilmektedir. Family is the foundation of society. Islam is based on love, respect, tolerance and justice. However, sometimes problems occur between spouses and incompatibility occurs. In this case, some suggestions are made, measures are taken and remedies are offered to the parties in Islamic law to ensure that the family continues in a healthy, happy and peaceful way.In order to avoid problems in marriage, blood, milk and sanctuary kinship in spouses before the marriage contract, religious divorce, divorce by three talents, being married, marrying with two relatives, absence of permanent and temporary marriage barriers such as being in violence and religious sensitivity, economic conditions, family and they are equivalent in terms of lineage, education level, age, disability. The precautionary measure taken during the marriage contract is to demand that the contractual rights of the marriage contract be made fully intact so that all contractual consequences are fulfilled by ensuring that the conditions of the inikik (establishment), health, nefaz and necessity are fully fulfilled. Immediately after the marriage contract as measures to be taken in spouses of mutual rights and responsibilities of spouses is fulfilled as required. In spite of all these measures, when the problem arises, first of all, it is desired to seek solutions in the family. As these solutions; patience, peace, advice, separation of beds, coup, arbitration, muhâla'a, î lâ ', armor, and follow the order in the form of talak is recommended to follow. It is also stated that if the problem cannot be solved after the process which has been spreading to this time, it can be applied to find a solution through the judiciary.
Collections