Eğitimin kalkınma üzerindeki etkileri: Türkiye ve AB örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Uluslar gelişmiş ülkelerin kalkınma düzeyine gelebilmek için birbirleriyle adeta yarış içindedirler. Bu yarıştan nasıl galip çıkacaklarını araştıran ülkeler, kalkınma seviyelerindeki farklılıkları, kalkınmada etkili olan faktörleri incelemişler ve beşeri sermayenin kalkınmaya doğrusal yönde etkilerini gözlemlemişlerdir. İktisatçılara göre bireylerin eğitim seviyesinin artması verimliliği artırır. Artan verimliliğin sosyal, siyasi ve ekonomik etkileri vardır. Bu etkilerin kalkınmayı doğrusal yönde etkilediği saptanmıştır.Bu çalışmanın amacı eğitimin kalkınma üzerindeki etkilerini Türkiye ve Avrupa Birliği örneği üzerinden incelemektir. Avrupa Birliği ülkeleri ve Türkiye'nin dahil olduğu 29 ülke için 2006-2015 dönemi yıllık verileri kullanılarak eğitimin iktisadi kalkınmaya etkisi incelenmektedir. Çalışmada panel veri regresyon analizi kullanılmıştır. Analiz bulgularına göre, iktisadi kalkınma ile eğitim göstergeleri arasında uzun dönemde pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu gözlemlenmiştir. Nations are in competition with each other in order to reach the level of development of developed countries. The countries that researched how they will win this race examined the differences in development levels, the factors affecting development and observed the linear effects of human capital on development. According to economists, increasing the education level of individuals increases productivity. Increased productivity has social, political and economic impacts. These effects have been found to affect development in a linear direction.The aim of this study was to examine the effects of education on development through the example of Turkey and the European Union. European Union countries and Turkey, which include the impact of education on economic development using annual data for the 2006-2015 period for 29 countries is examined. Panel data regression analysis was used in the study. According to the findings of the analysis, a significant positive relationship was observed between economic development and education indicators in the long run.
Collections