Show simple item record

dc.contributor.advisorPınarcıoğlu, Melih
dc.contributor.authorÇelik, Göknur
dc.date.accessioned2021-05-08T11:24:21Z
dc.date.available2021-05-08T11:24:21Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/684432
dc.description.abstractBu tezde Üniversite Sürekli Egitim Birimleri'nin bilgi ekonomisi baglamında yerelkalkınmaya katkı saglama açısından çok önemli bir pozisyonları oldugunun vurgulanması veTürkiye'de bu birimlerin ne ölçüde bu amaca hizmet ettiklerinin analiz edilmesiamaçlanmıstır.Bu amaçla, öncelikle, bilgi ekonomisinin dogası ve bu süreç dâhilinde is piyasaları veegitimin dogasında yasanan dönüsümler analiz edilmektedir. Sonra, bu iki alandakidönüsümlerle baglantılı olarak yeni yasam boyu ögrenim anlayısı ve üniversitelerdeki yenidenyapılanma süreci tartısılmaktadır. Daha sonra, bilgi ekonomisi baglamında kentlerin konumuve yerel kalkınma için kentsel politikanın önemi incelenmektedir. Sonuç olarak, bu iç içegeçmis dönüsümlerin bir ürünü olarak Üniversite Sürekli Egitim Merkezleri'nin yerelkalkınmaya katkıları açısından kentler için anahtar role sahip oldukları ortaya konmaktadır.Ardından, kavramsal tartısmalar çerçevesinde gelistirilen olgular ısıgında; Türkiye'ninÜniversite Sürekli Egitim Birimlerinin ve Orta Dogu Teknik Üniversitesi Sürekli EgitimMerkezi'nin temel bazı verileri kullanılarak Türkiye'de bu birimlerin yerel kalkınmaya neölçüde hizmet ettigi sorgulanmaktadır.Son olarak, elde edilen bulgular ve varılan sonuçlar özetlenerek; Üniversite Sürekli EgitimMerkezlerinin yerel kalkınmaya etkili sekilde hizmet edebilmeleri için takip etmeleri gerekenstratejileri belirleyen siyasa önerileri gelistirilmektedir.Anahtar Kelimeler: Üniversite Sürekli Egitim Birimleri, Yerel Kalkınma, Bilgi Ekonomisi,Yasam Boyu Ögrenim, Üniversite
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to point out the critical position of University Continuing EducationUnits in the context of knowledge economy for their contribution to local development, and toanalyse to what extent these units in the case of Turkey serve for this function.For this purpose, first, the nature of knowledge economy and transformations initiated in thisprocess in labour markets and in nature of education are analysed. Next, new understanding oflifelong learning and restructuring process in universities, which are connected withtransformation in these two fields, are discussed. Later, position of cities and importance ofurban policy for local development within the context of knowledge economy is examined.Consequently, as a product of these intertwined transformations, it is revealed that UniversityContinuing Education Units appear to be key actors for cities for their contribution to localdevelopment. Then, based on the facts developed in the theoretical arguments; data ofUniversity Continuing Education Units of Turkey and Middle East Technical UniversityContinuing Education Center (METU CEC) scrutinised in order to reveal how far these unitsin Turkey serve for local development.Finally, findings and conclusions are summarised, and policy proposals are developed forUniversity Continuing Education Units should follow in order to serve local developmenteffectively.Keywords: University Continuing Education Units, Local Development, KnowledgeEconomy, Lifelong Learning, Universityen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleUniversity continuing education units for local development: The case of METU SEC
dc.title.alternativeYerel kalkınma için üniversite sürekli eğitim birimleri: ODTÜ SEM örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Politika Planlaması ve Yerel Yönetimler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmKnowledge economy
dc.subject.ytmUniversities
dc.identifier.yokid9009367
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid217141
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess