Ebelik öğrencilerinde eğitimin ahlaki duyarlılık, eleştirel düşünme ve karar verme becerisi üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışma ebelik öğrencilerinin aldıkları etik eğitiminin eleştirel düşünme ve ahlaki duyarlılık düzeylerine etkisi ve arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.Materyal metot: Araştırmanın evrenini Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü Öğrencileri (N=285) oluşturmuştur ve örneklem seçimi yapılmayıp araştırmaya alınma kriterlerine uygun 233 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında `Tanıtıcı Bilgi Formu`, `Ahlaki Duyarlılık Anketi (ADA)`, Kalifornia Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (KEDEÖ)` kullanılmıştır. Çalışmanın verileri SPSS 21.0 paket programına yüklenerek verilerin normal dağılımına uygunluğu Shapiro-Wilk testi ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Araştırmaya katılan ebelik öğrencilerinin ADA ve KEDEÖ ölçeklerinden aldıkları puan ortalamaları ve etik eğitimi arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>0.05). Ebelik öğrencilerinin lise mezuniyetleri ile ADA ölçeğinin yarar sağlama boyutunda anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05). Etik eğitimi alma durumuna göre ADA ölçeğinin çatışma boyutunda öğrenciler arasında anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05). Etik eğitimi ve KEDEÖ arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır (p>0,05).Sonuç: Çalışmanın sonucu doğrultusunda ebelik öğrencilerinin ADA ve KEDEÖ düzeyleri `düşük` olduğu ve etik eğitiminin anlamlı etki göstermediği belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Ebelikte Etik, Ahlaki Duyarlılık, Eleştirel Düşünme. Purpose: This study was conducted as a descriptive study in order to determine the relationship between midwifery students' ethical education and their critical thinking and moral sensitivity levels.Material and method: Tokat Gaziosmanpaşa University School of Health midwifery department students [N=285] formed the universe of the research and 233 students who did not choose the sample were the sample of the research in accordance with the criteria of inclusion. Data were collected by using the `Descriptive Information Form`, `Moral Sensitivity Questionnaire (MSQ)`, `California Critical Thinking Disposition Inventory (CCTDI)`. The data of the study was uploaded to SPSS 21 program and the relevance of data to the normal distribution was evaluated by Shapiro-Wilk test.Results: There was no statistically significant difference between the mean scores of midwifery students who participated in the study from the MSQ and CCTDI scales and ethical education (p>0.05). A significant difference was found between high school graduation of midwifery students and the benefit dimension of the scale MSQ (p<0,05). A significant difference was found between students in the conflict dimension of MSQ scale according to the status of ethics education. There was no significant relationship between ethics education and CCTDI (p>0,05).Conclusion: According to the results of the study, it was determined that the levels of MSQ and CCTDI of midwifery students were `low` and ethics education did not show a significant effect.Keywords: Ethics in Midwifery, Moral Sensitivity, Critical Thinking.
Collections