Show simple item record

dc.contributor.advisorEröz, Betil
dc.contributor.authorGültekin, İnci
dc.date.accessioned2021-05-08T11:24:17Z
dc.date.available2021-05-08T11:24:17Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/684404
dc.description.abstractBu çalısmanın amacı TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Yabancı DillerBölümü'nde görev yapan ?ngilizce okutmanlarının hizmet içi eğitimi profesyonelgelisimlerinde ne ölçüde önemli olarak düsündüklerini belirlemektir. Çalısmanın birbaska boyutu ise hazırlık sınıfında görev yapan ?ngilizce okutmanlarının hizmet içieğitim programında uygulanacak olan öğretim yöntemlerine iliskin tercihlerinin yanısıra okutmanların profesyonel ihtiyaçlarını belirlemektir. Diğer bir amaç ise deneyimlive deneyimsiz okutmanların ihtiyaçları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkolup olmadığını ortaya koymaktır. Bu çalısma, TOBB ETÜ Yabancı Diller Bölümühazırlık sınıflarında görev yapan otuz dokuz okutmanın desteğiyle yürütülmüstür.Ayrıca, Yabancı Diller Bölümü Baskanı da çalısmada yer almıstır.Veriler, hizmet içi eğitimin özelliklerine iliskin okutman görüslerini,okutmanların ihtiyaçlarını ve okutmanların tercih ettikleri öğretim yöntemlerinibelirlemeye yönelik maddelerin yer aldığı anket yoluyla 39 okutmandan eldeedilmistir. Ankette Likert ölçeği maddeleri ve açık uçlu sorular yer almaktadır. Bununyanı sıra, 10 okutmanın 50-dakikalık derslerinde video kaydı yapılmıstır. Videokayıtları hizmet içi eğitim sırasında üzerinde durulması gereken okutman ihtiyaçlarınıgözlemlemek için yapılmıstır. Son olarak, dersleri kayıt edilen 10 okutman ile birebirgörüsmeler yapılmıstır. Görüsmelerin amacı okutmanların anket ve video kaydınailiskin bulgular üzerinde yorum yapmalarını sağlamaktır. Okutmanların hizmet içieğitime iliskin görüsleri ile ne ölçüde paralellik gösterdiğini öğrenmek açısından,Yabancı Diller Bölümü Baskanı ile de ayrıca görüsme yapılmıstır.Veri kaynaklarından elde edilen bilgiler nicel ve nitel olarak incelenmistir.Kapalı uçlu maddeler SPSS programı aracılığıyla analiz edilmis ve her bir madde içinortalama değerler hesaplanmıstır. Deneyimli ve deneyimsiz okutmanlar arasındaistatistiksel olarak anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek için, bağımlı olmayan ttestihesaplanmıstır. Nitel veri içerik analizi yoluyla incelenmistir.Çalısmanın sonuçları okutmanlar için hizmet içi eğitimin profesyonel gelisimaçısından önemli olduğunu, ?ngiliz Dili Eğitimi alanındaki yeni gelismeleri takipetmek istediklerini ve hizmet içi eğitim çerçevesinde seminer ve konferanslarakatılmaya istekli olduklarını ortaya koymustur. Profesyonel gelisim açısından,okutmanların, kendi deneyimleri üzerinde yansıtıcı değerlendirme yapma, konusmabecerileri öğretimi ve telaffuz, yazılı ve sözlü hata düzeltme, öğrenci özerkliğininarttırılması, sınıf yönetimi ile ilgili sorunlar, karma-beceri düzeyli sınıflar, öğrencilerindil farkındalıklarını arttırma gibi alanlarda eğitim görmeye ihtiyaçları olduğu tespitedilmistir. T-testi sonuçları deneyimli ve deneyimsiz okutmanlar arasında `kelimeöğretimi', `dilbilgisi öğretimi' ve `yazılı ve sözlü hata düzeltme yöntemlerine iliskinanlamlı fark olduğunu ortaya koymustur. Deneyimli okutmanların kelime ve dilbilgisiöğretimi ile yazılı ve sözlü hata düzeltme stratejileri ile ilgili eğitim almaya daha fazlaistekli oldukları tespit edilmistir.Bulguların sonucunda, TOBB ETÜ Yabancı Diller Bölümü için sürdürülebilirbir hizmet içi eğitim programı modeli önerilmistir.Anahtar Kelimeler: Hizmet içi eğitim, öğretmen yetistirme, profesyonel gelisim
dc.description.abstractThe purpose of this study was to analyze the extent of instructors at TOBBUniversity of Economics and Technology, Department of Foreign Languages regardin-service training programs crucial for their professional development. Anotheraspect of the study was to identify the professional needs of the instructors teachingpreparatory classes as well as to determine the preferred instructional methods of anINSET program. The final aim of the study was to determine whether there arestatistically significant differences between novice and experienced instructorsregarding their needs and expectation of an in-service training program.The study wasconducted among thirty-nine instructors who are teaching preparatory classes atTOBB ETU, DFL. The chairperson of the DFL also took part in the study.Data from the 39 instructors were collected through questionnaires which weredeveloped to uncover the opinions of instructors in terms of the characteristics ofeffective in-service training programs, to identify the needs of the instructors anddetermine the instructional methods preferred in-service training program. Thequestionnaires included both Likert scale and open-ended items. Moreover, 50-minutelessons of 10 instructors were video recorded. Video recordings aimed to identify theneeds of the instructors that should be addressed through an in-service trainingprogram. Finally, interviews were conducted with 10 instructors whose classes werevideo recorded. The aim of the interviews was to enable the instructors to reflect onthe findings of the questionnaires and the video recordings. Another interview wasconducted with the chairperson of the DFL to uncover to what extent his perceptionsabout in-service training activities correlate with those of the instructors.Data collected through the instruments were analyzed both quantitatively andqualitatively. Close-ended items were analyzed via the SPSS program and mean scoresfor each item were calculated besides an independent sample t-test. The qualitativedata were analyzed through content analysis.The results of the study revealed that the instructors believe INSET is crucialfor their professional development, they would like to keep on track with newdevelopments in the field of ELT and participate in seminars and conferences as partof INSET programs. In terms of the professional needs, it was found that instrcutorsneed to be trained on teaching speaking skills and pronunciation, written and oralcorrection, promoting student autonomy, dealing with classroom managementproblems, teaching mixed-ability groups, raising language awareness of students andreflecting on their own experience. The t-test results demonstrated that there was astatistical significance between the answers of novice and experienced instructorsconcerning being trained in `teaching vocabulary,? `teaching grammar? and `improvingin written and oral correction strategies.? It was found that experienced teachers areparticularly interested in training sessions on teaching grammar, teaching vocabulary,and improving written and oral correction strategies.As a result of the findings, an ongoing INSET program model was proposedfor the Department of Foreign Languages at TOBB ETU.Keywords: In-service training, teacher training, professional developmenten_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe analysis of the perceptions of English language instructors at TOBB University of Economics and Technology regarding inset content
dc.title.alternativeTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi İngilizce okutmanlarının hizmet içi eğitim içeriğine ilişkin algılamalarının incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher training
dc.identifier.yokid9009138
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid217981
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess