Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Melek
dc.contributor.authorKaradeniz, Selda
dc.date.accessioned2021-05-08T11:23:37Z
dc.date.available2021-05-08T11:23:37Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/684095
dc.description.abstractBu araştırmada çocukluk çağı örselenme yaşantıları ile psikolojik doğum sırası arasındaki ilişki incelenmek amaçlanmıştır. Bu amaçla Giresun Üniversitesinin çeşitli fakültelerinde öğrenim gören 1402 kişiye uyarlaması Aslan ve Alparslan tarafından (1999) yapılan Çocukluk Çağı Örselenme Yaşantıları Ölçeği, uyarlaması Kalkan ( 2005) White-Campbell Psikolojik Doğum Sırası Envanteri ve araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Yapılan araştırmada ?Büyük Çocuk Psikolojik Doğum Sırası? ve ?Küçük Çocuk Psikolojik Doğum Sırası? ile tüm örselenme türleri ( duygusal kötüye kullanım ve ihmal, fiziksel, cinsel) arasında negatif ve anlamlı; ?Ortanca Çocuk Psikolojik Doğum Sırası? ve ?Tek Çocuk Psikolojik Doğum Sırası? ile tüm örselenme türleri arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca çocukluk çağı örselenme yaşantıları psikolojik doğum sırasının anlamlı bir yordayıcısı olarak belirlenmiştir. Bu araştırma sonuçları bireylerin gerçek doğum sıralarına göre cinsel istismar dışındaki çocukluk çağı örselenme yaşantılarının değişme gösterdiğini ve erkeklerin örselenme yaşantılarının kızlara oranla fazla olduğunu ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the relationship childhood abuse to psychological birth order. For this aim, White-Campbell Psychological Birth Order Inventory adapted by Kalkan (2005), Childhood Trauma Questionnaire adapted by Aslan and Alparslan (1999) and Personal Information Form prepared by researcher were administered at 1402 university students from different faculties of Giresun University. It has been determined that ?Oldest Child Psychological Birth Order? and ?Youngest Child Psychological Birth Order? have a significant relationship in negative relationship with all childhood abuse types (emotional abuse and neglect, physical and sexual); ?Middle Child Psychological Birth Order? and ?Only Child Psychological Birth Order? have a significant relationship in positive relationship. Furthermore, childhood abuse predicts the psychological birth order. The results of this study show that people?s childhood abuse experience except sexual abuse differs to their actual birth order and boys? abuse experience is more than of girls.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇocukluk çağı örselenme yaşantıları ile psikolojik doğum sırası arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between childhood abuse and psychological birth order
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEmotional abuse
dc.identifier.yokid306123
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid226649
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineYapı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess