Tarım ürünlerinin e-ticareti ile internet üzerinden pazarlanmasında tüketici algısının değerlendirilmesi: Samsun ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
E-ticaret dünyada ve Türkiye'de hızla gelişmekte olan bir pazarlama ağırıdır. Gün geçtikçe büyüyen bu pazar tüketiciye çok çeşitli ürün yelpazesi sağlarken üreticiye de doğrudan pazarlama imkanı sağlayarak fazla kar avantajı sağlamaktadır. Bu araştırmada Samsun ilinde tarım ürünlerinin e-ticareti ile internet üzerinden pazarlanmasında tüketici algısının değerlendirilmesi için basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile 384 tüketici ile görüşülmüştür. Görüşmelerde tüketicilerin e-ticaret ve e-ticaret ile tarım ürünlerinin satışı hakkında bilgisini ölçmek çıkan sonuçlarla tarım ürünlerinin e-ticarete entegre edilmesi için öneri sunmak amaçlanmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde frekans dağılımı, yüzde ve aritmetik ortalama gibi tanımlayıcı istatistiklerden yararlanılmıştır ve bunların yanı sıra parametrik verilerin analizinde ise t-testi kullanılmıştır. Görüşmede katılımcıların sosyo-ekonomik ve demografik özellikleri, internet kullanım durumu, internetten alışveriş yapma durumu, katılımcıların tarımsal alışveriş durumu ve tarım ürünlerin e-ticaret durumu belirlenmiştir. Katılımcıların yaş ortalaması 32,58, katılımcıların çoğunluğunun (%52,3) erkeklerden oluştuğu tespit edilmiştir. İncelemede katılımcıların internet kullanım süresi ortalama 10 yıl, aktif olarak kullanım bakımından %92'lik kısmın her gün internete girdiği ve gün içerinde %24'lük kısmın 2-3 saat aralığında internet kullandığı tespit edilmiştir. Katılımcıların %86,5'lik kısmının internetten alışveriş yapmayı bildiği ancak %79'unun internetten alışveriş yaptığı tespit edilmiştir. Katılımcıların %79'u internet üzerinden alışveriş yapıyorken yalnızca %9'luk kısmı internet üzerinden tarımsal ürün alışverişi yapmaktadır. Tarım ürünlerinin e-ticaret ile pazarlanmasının yapılması için tüketicilerin güveneceği zemin hazırlanması ve tanıtımların yapılması gerekmektedir. E-commerce is a rapidly developing marketing network in the world and Turkey. This growing market is providing a wide range of products to consumers. It also provides more profit advantage by providing direct marketing opportunity to the producer. In this research, consumer perception in e-commerce and internet marketing of agricultural products in Samsun was evaluated. Thus, 384 consumers were interviewed by simple random sampling method. The aim of the interviews is to measure consumers' knowledge about e-commerce and the sale of agricultural products. In addition, it was aimed to make proposals for the integration of agricultural products into e-commerce. Descriptive statistics such as frequency distribution, percentage and arithmetic mean were used in the evaluation of the obtained data and t-test was used for the analysis of the parametric data. According to findings; socio-economic and demographic characteristics of the participants, internet usage status, online shopping status, agricultural shopping status of the subjects and e-commerce status of agricultural products were determined. The mean age of the participants was 32.58 and the majority of the participants (52.3%) were male. The average duration of internet use was 10 years. t was found that the majority of the subjects (92%) went online every day and 24% of them used internet for 2 to 3 hours. 86.5% of people know that they know how to shop online. However, it was found that 79% shopped on the internet. 79% of the people shop on the internet, while only 9% shop on the internet for agricultural products. Consumers' trust should be gained in order to market agricultural products through e-commerce. Promotion of e-commerce of agricultural products should be promoted.
Collections