Show simple item record

dc.contributor.advisorLajunen, Timo
dc.contributor.authorÇiçek, Bünyamin Erkan
dc.date.accessioned2021-05-08T11:21:59Z
dc.date.available2021-05-08T11:21:59Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/683254
dc.description.abstractBu çalışma ilköğretim okulları çevresinde yaya odaklı güvenlik çevre düzenlemesini tesis etmektedir. Bu hedef doğrultusunda sıralı olarak 3 amaç yerine getirilmiştir. Bunlardan birincisi; yeni geliştirilen ?Davranışsal Kara Nokta Analizi? önermesidir. İkincil olarak, kara nokta çevrelerinde yaya davranışlarını analiz edilmiş ve son olarak etkin yapılandırmalar denenmiş, yapılandırmaların geçerliliği gözlem yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın önerdiği ?Davranışsal Kara Nokta Analizi? öğrencilerin güzergâh seçim davranışlarına ve karşıdan karşıya geçme davranışına dayandırılmıştır. Öğrencilerin güzergâh seçiminde en kısa yolu seçtikleri, trafik risk algılarının ise trafik yoğunluğundan, yaya görünürlülüğünden, bekleme süresinden ve yol genişliğinden etkilendiği ?Davranışsal Kara Nokta Analizine? dayanarak gösterilmiştir. Yeniden yapılandırmalar öncesinde ve sonrasında yapılan gözlemler sonucu, yeniden yapılandırmaların araç hızı, çatışma sayısı, yol verme davranışı, kuyruk oluşturan araç sayısı, kaldırım kenar taşında duran yaya sayısı, baş hareketleri, karşıdan karşıya geçiş hızı, mesafesi ve açısı gibi faktörleri olumlu bir yönde etkilerken, yayaların bekleme süresini olumsuz yönde etkilediği kaydedilmiştir. Son olarak yaya güvenliği odaklı yapılandırmalar ile ilgili öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Kara nokta, Trafik Kazaları, Yaya Güvenliği, Karşıdan karşıya geçme davranışı, Güzergâh seçim davranışı
dc.description.abstractThis study establishes pedestrian safety focused environment around elementary schools. In order to reach this objective 3 consecutive goals are fulfilled; firstly; proposing, a newly designed black spot analysis, ?Behavioral Black Spot Analysis?, secondly; documenting pedestrian behavior around black spots, and finally stimulating effective interventions around elementary schools. This study proposes a newly designed methodology; ?Behavioral Black Spot Analysis? which is namely based upon pedestrians? route choice and risk perception statements. Additionally it is observed that students choose the shortest route on their way. ?Behavioral Black Spot Analysis? reveals that traffic flows, pedestrian visibility, vehicle visibility, waiting time, road width are most important parameters of pedestrians? perception of traffic safety. Results of unobtrusive observations indicate that interventions have significant effect on vehicle speed, number of conflicts, yielding behavior of drivers, total number of cars forming a queue, number of pedestrians stopping on the curb, head movements, crossing angles, crossing tempos, and crossing distances of pedestrians. Behind this interventions affects pedestrians? waiting time in negative manner. Recommendations for pedestrian safety interventions are suggested.Keywords: Black Spot Analysis, Pedestrian Safety, Route choice behavior, Crossing behavior, Interventionen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectTrafiktr_TR
dc.subjectTrafficen_US
dc.titlePedestrian safety around elementary schools
dc.title.alternativeİlköğretim okulları çevresinde yayagüvenliği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPedestrians
dc.subject.ytmSecurity
dc.subject.ytmTraffic safety
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPedestrian traffic
dc.identifier.yokid352594
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250613
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineSosyal Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess