Ortaokul düzeyinde Güneş, Dünya ve Ay modelinin geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Fen Bilimleri Dersi Program'ında yer alan Dünya ve Evren konu alanının anlatımında kullanılmak üzere Güneş, Dünya ve Ay modelinin geliştirilmesi, geliştirilen model hakkında fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi ve hazırlanan modelin kullanıldığı örnek bir ders planının yapılmasıyla fen bilimleri dersinde nasıl kullanılabileceğinin gösterilmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada Dünya ve Evren konu alanının ayrıntılı ve derinlemesine açıklanması ve yorumlanarak öğrencilerin kendi zihinsel modellerini oluşturabilmeleri için Güneş, Dünya ve Ay modelinin geliştirilmesi hedeflendiğinden nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada çalışma grubunu 2018/2019 eğitim-öğretim yılında Çorum il merkezinde 20 derslikli bir ortaokulda çalışan 9 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Bu kişilerin seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tercih edilmiştir. Modele dayalı öğretim yöntemine göre hazırlanan planın uygulamasının yapıldığı 6. sınıf ise 18 kız 12 erkek olmak üzere 30 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmada geliştirilen Güneş, Dünya ve Ay modeli ve hazırlanan ders planı hakkında fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi için yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiş ve öğretmenlerin bilgilerini almak için kişisel bilgiler kısmı da bu forma eklenerek görüşmeler yapılmıştır. Aynı zamanda geliştirilen modelin fen bilimleri dersinde nasıl kullanılacağı konusu için, dersin işlenişi sırasında daha önceden hazırlanan gözlem formuna göre araştırmacı gözlem yapmıştır. Elde edilen nitel veriler betimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. The aim of this research is to develop a model of Sun, Earth and Moon which can be used in secondary school science lessons during the `Earth and Universe` learning field of Science Curriculum to examine science teachers' opinions about the developed model, and to examine how it can be used in lessons with a sample lesson plan.In this study, case study, one of the qualitative research methods, was employed, in order to students develop a mental model of Sun, Earth, and Moon by examining detailed and deeply explanation of the learning field `Earth and Universe` . The research group includes 9 science teachers working in a middle school of 20 classes in Çorum, in 2018-2019 Education Year. Criterion sampling which is one of the purposive sampling method is prefered in choosing the teachers. The sixth grade class that the lesson plan was applied according to model-based teaching, includes 18 female and 12 male students.In the research half structured interview form was developed to get opinions of science teachers about the lesson plan and about the Sun, ;Earth ,Moon model. The form was interviewed and filled with personal information of teachers. Researcher also observed the sample lesson according to the previously prepared observation form.
Collections