Okul müdürlerinin ders denetim görevlerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, okul müdürlerinin denetim görevlerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Haziran-Eylül 2014 tarihleri arasında Sivas'ta görev yapan öğretmenler arasından seçilen 25 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde maksimum çeşitlilik örnekleme tekniğinden yararlanılmıştır. Katılımcılarla görüşme yapmak amacıyla yarı yapılandırılmış bir görüşme formu oluşturulmuştur. Katılımcıların görüşme sırasında verdikleri farklı cevaplar ve bu cevapların nedenlerini derinlemesine inceleyebilmek ve yeni sorular üretebilmek için yarı yapılandırılmış bir görüşme formu tercih edilmiştir. Veri analizi için görüşme konusunda izin alınan katılımcıların görüşleri ses kaydı ile kayıt altına alınmıştır. Daha sonra bu ses kayıtları çözümlenerek soru ve kullanıcı adedine göre tablolaştırılarak bilgisayar ortamına aktırılmıştır. Katılımcıların görüşme sorularına verdikleri cevaplar içerik analizi kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre katılımcıların okul müdürlerinin gerçekleştirdikleri ders denetiminin niteliğine ilişkin görüşleri büyük oranda olumsuzdur. Katılımcılar denetimin kim tarafından gerçekleştirilmesi gerektiği konusunda özdenetimi ön plana çıkarmışlardır. Katılımcılara göre okul müdürlerinin ders denetimi gerçekleştirmesinin en önemli yararı öğretmenin gelişimini sağlamasıdır. Öğretmenler okul müdürlerinin ders denetimi gerçekleştirmesinin başlıca sakıncalarını kişisel ilişkiler, siyasi görüş gibi dış etmenlerin denetime dahil edilmesi olarak belirtmiştir. Katılımcılara göre donanım ve zaman yetersizliği okul müdürlerinin gerçekleştirdikleri ders denetiminin sakıncaları arasında yer almaktadır. Katılımcılar okul müdürlerinin gerçekleştirdikleri ders denetimleri esnasında öğretmen, öğrenci, veli ve okulun çevresi hakkında ön bilgiye sahip olmalarını müfettiş denetimine göre en belirgin farklılık olarak görmektedir. Araştırmaya katılan öğretmenler okul müdürlerinin ders denetimleri esnasında sıkça karşılaşılan sorunların başlıcaları olarak öğretmen ve okul müdürü arasındaki ilişkinin biçimi, okul müdürünün sınıfta olması nedeniyle öğrencide görülen davranış değişikliği, okul müdürlerinin denetim yapabilmek için yeterli donanıma sahip olmaması, okul müdürlerinin iletişim alanında yeterli olmaması gibi durumları sıralamıştır. Okul müdürlerinin ders denetimlerinin amaçlarına ulaşıp ulaşmadığı konusunda öğretmenlerin görüşleri çoğunlukla olumsuzdur. Katılımcılar okul müdürlerinin gerçekleştirdikleri ders denetiminin daha etkili bir biçimde yerine getirilebilmesi için büyük oranda okul müdürü odaklı düzenlemeler önermişlerdir.Anahtar Sözcükler: Okul müdürü, ders denetimi, öğretmen This research was conducted to evaluate the supervisory duties of school principals according to the teachers' opinions. The study group has 25 teachers selected from the teachers working in Sivas between June-September 2014. The maximum variation sampling technique was used in determining the study group. A semi-structured interview form was created to interview the participants. A semi-structured interview form was chosen in order to allow the participants to deeply examine the different answers given during the interview and the reasons for those answers and to generate new questions. The opinions of the participants who were allowed to interview for data analyses were recorded by voice recording. Then these voice records are analyzed and tabulated according to the question and user name and transferred to an Excel document. Participants' answers were examined using content analysis. The results showed that participants are largely negative about the quality of classroom supervision conducted by school principals. Participants have prioritized self-control over who should conduct the supervision. According to the participants, the most important benefit of school principals in carrying out classroom supervision is the development of the teacher. The principal drawbacks of school principals to conduct classroom supervision are the inclusion of external factors, such as personal relationships, political views, on the supervision. According to participants, the inadequacy of equipment and time is among the drawbacks of the classroom supervision realized by the school principals. Participants view school principals as the most significant difference from the inspectors' supervision of having preliminary information about the teachers, students, parents and the environment of school during classroom supervision. Participants list the situations in which school principals have problems in the course audits, such as the nature of the relationship between the teacher and the school principal, the behavior change in the student due to the schoolmaster's class, the lack of adequate school principal's supervisory control, and the lack of school principals in communication. Teachers' views on whether principal supervision reach the goals of classroom supervision are often negative. A large part of the participants have proposed school-centered arrangements to be made so that school principals perform their supervision more effectively.Keywords: School principal, classroom supervision, teacher
Collections