Tek üreticili çok müşterili bir sistemde taşıma planlaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada birden fazla bölgede coğrafi olarak dağılmış bulunan bayiler ya da müşterilereulaştırılacak ürünlerin taşıma planlaması ele alınmaktadır. Üretici ürünlerin dağıtımını lojistikfirmalarına yaptırmaktadır. Dağıtımda ya firmalardan kamyon kiralanmakta veya parsiyeltaşıma şeklinde ürünler müşterilere parsiyel kargo taşıyıcı firmalar kanalıyla ulaştırılmaktadır.Müşterilerin farklı ürünlere olan talepleri belirli bir planlama periyodu boyunca bilinmektedir.Müşterilere talepleri, talep edilen periyoda kadar taşınmak zorundadır. Müşteriler belirlibölgelere ayrılmışlardır. Ürünlerin taşındığı kamyonların tiplerine göre kapasiteleri vardır vebu kapasiteler bilinmektedir. Taşıma planlaması yapılırken bir kamyon tarafından ziyaretedilen müşteri başına maliyet, aracın kullanılmasına ve gittiği bölgeye bağlı sabit maliyet veparsiyel taşıma maliyeti olarak taşınan ürünlerin toplam maliyeti hesaplanmaktadır. Herhangibir bölgeye ulaşım maliyeti o bölgenin merkeze uzaklığına göre değişmektedir. Çalışılanproblem, bölge bazlı ve mesafe bazlı maliyet yapısı olmak üzere iki durumdaincelenmektedir. Bir gerçek hayat probleminden yola çıkarak oluşturulan bu problem içinliteratürdeki sabitle ve optimize et sezgisel metodu uyarlanarak kullanılmıştır. Sezgiselmetodun matematiksel modele göre performansı rassal olarak üretilen problem setleriüzerinden değerlendirilmiştir. We address the transportation planning problem for a producer who supplies products togeographically dispersed customers with known demands for a finite planning horizon. Theproblem originated from a real case which involves a producer of dry pulses, who servesentire Turkey from two production plants. The producer uses services of logistic companies intransporting goods in the form of both renting trucks from a company and using parceltransportation service from a carrier. The decisions that the producer has to make in eachperiod are which customers' demand to load to which trucks, and for which customers'demand to use parcel carrier service. Total cost of transportation is the summation of thefixed renting cost of sending a truck to a zone, a cost depending on the total number ofcustomers visited, and parcel cost. We introduced a mathematical programming model of thisproblem for the first time in the literature, and suggested a fix and optimize type heuristicsolution procedure. We showed the effectiveness of the suggested heuristic on a set of randomproblem.
Collections