Öğrenci yanıt sisteminin ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce dersindeki başarıları ve başarı duyguları üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı öğrenci yanıt sisteminin (ÖYS) ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce dersindeki başarıları ve başarı duyguları üzerine etkilerini araştırmaktır.Araştırma öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desendedir. Katılımcılar Sivas ili merkezinde bir Anadolu Lisesi'nde eğitim gören 9. sınıf öğrencileridir. Araştırmada sekiz haftalık uygulama yapılmıştır. Deneysel uygulamada, ortaöğretim 9. Sınıf İngilizce programına paralel biçimde hazırlanan çoktan seçmeli sorular ÖYS olarak seçilen `Socrative` yazılımı üzerinden uygulanmıştır. ÖYS yazılımında kullanılan sorular kontrol grubu 2'de kâğıt üzerinde sorulmuştur. Kontrol grubu 1'de ise bu sorular kullanılmadan öğretim gerçekleştirilmiştir. Sonrasında bu üç grup arasında başarı ve başarı duyguları yönünden ortaya çıkan farklılıklar incelenmiştir. Çalışmada Başarı Duyguları Ölçeği ders ve sınav alt boyutları İngilizceden Türkçeye uyarlanmıştır. Deney öncesi ve sonrasında deney ve kontrol gruplarına İngilizce başarı testi ve Başarı Duyguları Ölçeği uygulanmıştır. Bu ölçümler arasındaki farklılaşma durumları karma ANOVA ile test edilmiştir. Bunun yanı sıra nitel süreçlerle öğrencilerin ÖYS'nin kullanımına yönelik görüşleri alınmıştır. Araştırma sonuçları, ÖYS kullanımının öğrencilerin İngilizce akademik başarıları üzerinde olumlu etkisinin olduğu göstermektedir. Deney grubunda başarı her iki kontrol grubuna göre anlamlı biçimde yüksektir. Ders duyguları açısından bakıldığında, ÖYS'nin dersten keyif alma ve dersten sıkılmama üzerinde anlamlı olumlu etkiler gösterdiği anlaşılmaktadır. Bununla birlikte, her ne kadar istatiksel olarak anlamlı düzeyde olmasa da umut, umutsuzluk, gurur, öfke, kaygı ve utanma duygularında da deney grubunda kontrol gruplarına göre daha yüksek düzeyde bir iyileşme gözlemlenmiştir. Sınav duyguları açısından bakıldığında, ÖYS'nin öğrencilerin sınav kaygılarının azalmasında yararlı olduğu belirlenmiştir. Yine, anlamlı düzeyde olmasa da ÖYS'nin işe koşulduğu deney grubunda genel olarak olumlu sınav duygularında bir artış yaşanmıştır. Yapılan görüşmeler, nicel bulguları destekler biçimde, öğrencilerin ÖYS'nin derslerinin daha verimli geçmesine, dersin daha keyifli olmasına ve konuyu daha iyi öğrenmelerine katkı sağladığını düşündüklerini göstermektedir. Görüşme sonuçları ayrıca, ÖYS'nin öğrencilerin kendi performanslarını fark etmelerine ve böylece eksik yönlerini tamamlamalarına katkı sağladığını göstermiştir. ÖYS kullanımının olumsuz yönleriyle ilgili olarak ise öğrenciler ağırlıklı olarak internet, altyapısından kaynaklanan arızalar gibi teknik sorunlar nedeni ile ÖYS'nin yavaşlaması, kullanılmaz duruma gelmesi ve bu aksaklıkların yaratabildiği zaman kaybı üzerinde durmaktadır.Anahtar Kelimeler: Öğrenci Yanıt Sistemi, İngilizce Öğretimi, Ortaöğretim Öğrencisi, Başarı, Başarı Duyguları The study is designed as an experimental design with pre-test, post-test control group. Participants are 9th grade students studying at an Anatolian High School in Sivas centre. The study was conducted for eight weeks. In experimental practice, multiple choice questions prepared in accordance with the 9th grade English teaching curriculum were applied through `Socrative` software selected as SRS. The questions used in the SRS software were asked on the paper in control group 2. In the control group 1, teaching was carried out without using these questions. Subsequently, the differences between these three groups in terms of success and achievement emotions were examined. During the study, class and test related sub-dimensions of Achievement Emotions Scale have been adapted from English into Turkish. An English achievement test and the Achievement Emotions Scale were applied to the experiment and control groups before and after the experiment. The differences between these measurements were tested with mixed ANOVA. In addition, students' opinions on the use of SRS were obtained through qualitative processes.The results of the research show that the SRS has a positive effect on the English academic achievement of the students. Success in the experimental group was significantly higher than in both control groups. In terms of class emotions, it is understood that SRS shows significant positive effects on enjoyment and boredom. However, although not at statistically significant level, class related hopelessness, pride, anger, anxiety, and shame was observed higher level improvement in the experimental group compared to the control groups. From the perspective of test related emotions, it has been determined that the SRS is useful for students to reduce test anxiety. As in class related emotions, although not at significant level, there has been a positive increase in the overall test emotions in the experimental group that the SRS was applied. The interviews, in a way that supports quantitative findings, show students think that lessons with SRS are more productive, more enjoyable and contributes to better learning. Interview results also indicate that the SRS contributes to the students' perception of their performance and thus to complement their missing aspects. Regarding the negative aspects of the using the SRS, the students mainly focus on the slowdown of the SRS due to technical problems such as the internet, infrastructure failures and the time lost due to these troubles.Keywords: Student Response System, English Education, Secondary Student, Success, Achievement Emotions
Collections