Problem çözme stratejileri öğretiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik dersi akademik başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, çarpma işlemi yapmayı gerektiren problemlerde, problem çözme stratejileri öğretiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik dersi akademik başarı üzerine etkisini incelemektir.2018-2019 Eğitim - Öğretim yılı birinci yarıyılında Tokat İli Merkez İlçesine bağlı iki ilkokulun 4. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilen araştırmada, deneysel modelin ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel deseni kullanılmıştır. Araştırmaya konu olan öğrenciler uygun örneklem yöntemine göre seçilmişlerdir. Araştırmanın deney ve kontrol grubu 10'ar öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilere uygulanmak üzere matematik başarı testi hazırlanmıştır. Bu başarı testine hem uzman görüşü alınarak hem de TAB madde analiz programı uygulanarak 24 soruluk son şekli verilmiştir. Uygulamaya başlamadan önce deney grubunda ve kontrol grubunda bulunan öğrencilere matematik başarı ön testi uygulanmıştır. Ön test neticesinde her iki grubun da başarı düzeylerinin birbirine yakın ve benzer olduğu tespit edilmiştir. Uygulama sürecinde, deney grubuna 20 ders saatini içeren problem çözme stratejileri eğitimi verilirken, kontrol grubu geleneksel öğretim yöntemiyle eğitimini sürdürmüştür. Uygulamanın sonunda, deney ve kontrol grubuna matematik başarısı son testi uygulanmıştır. Son test sonuçları SPSS programı yardımıyla analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucundaki bulgular incelendiğinde, çarpma işlemi yapmayı gerektiren problemlerde problem çözme stratejileri öğretiminin, hem problem çözme becerisini geliştirdiği hem de matematik dersi akademik başarısında artma sağladığı görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Matematik öğretimi, Problem çözme, Problem çözme stratejileri, Çarpma işlemi gerektiren problemler The aim of this study, to search requires to perform the multiplication the effect of teaching problem solving strategies to mathematics academic success of 4th grade students in primary school is to determine the effect.The study is performed in Tokat, central in 2018-2019 education first period among two primary 4th grade students. In the study, it is used the pretest and posttest design as model. The students that joined to the study are elected with the simple survey. The test group and control group consists of 10 students.It is intended to be applied to mathematics success test for the students. As the speacialist's view is taken for this study and with the item analysis programme, a mathematics success test is prepared that consists of 24 questions. Before you begin to implement both the students in the test group and the control group students mathematics success has been applied to the pretest and posttest. As a result of the preliminary test of both group levels close to each other and have been found to be similar. In the process of implementing 20 lessons to the time of the test group includes problem-solving strategies and the control group continued training with traditional teaching methods. At the end of the application, both the test group and the control group has been applied in the posttest in mathematics success. The data obtained as a result of the posttest with the help of SPPS program analyzed.When the results of the study are analyzed, it is observed that problems which require the multiplication process, improves problem-solving skills as well as improves academic success in mathematics courses with the help of the teaching problem- solving strategies.
Collections