Show simple item record

dc.contributor.advisorErsanlı, Kurtman
dc.contributor.authorTomrukçu, Çiçek
dc.date.accessioned2021-05-08T11:21:25Z
dc.date.available2021-05-08T11:21:25Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/682907
dc.description.abstractBu çalışma ile özel ve kamuya ait ilköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin yaşam ve iş doyumu düzeyleri arasında anlamlı düzeyde bir ilişki olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır.Bu amaçla Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ilköğretim okullarında çalışan 330 ilköğretim öğretmenine, Yaşam ve İş Doyumu Envanteri ve Kişisel Bilgi Anketi uygulanmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel olarak SPSS paket programında analiz edilmiştir.Analiz sonucunda özel ve kamuya ait ilköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin yaşam ve iş doyumu düzeyinin cinsiyete ve yaşa göre anlamlı bir fark gösterdiği saptanmıştır. Medeni durum ve görev süresi değişkenlerinin ise özel ve kamuya ait ilköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin yaşam ve iş doyumu düzeylerini etkileyen bir etmen olmadığı belirlenmiştir. Elde edilen bilgiler, ?Bulgular ve Yorum? bölümünde gösterilmiş ve son bölümde gerekli öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractIn this study,it is intented to analyse if there is a significant relation between life and work satisfaction levels of teachers in public and private primary schools.In this term, 330 primary school teachers working at the schools under the Samsun Provincial Directorate of National Education were applied life and work satisfaction inventory and personal information survey. The data handled was analysed statistically through SPSS software program.As a result of the analyses, It is seen that there was a significant difference between life ad work satisfaction levels of the teachers in public and private schools according to their gender and age.It is also determined that variables such as marital status and term of office were not a factor affecting the life and work satisfaction levels of the teachers in public and private schools.The datas gathered are shown in the `?Findings and Comments?? section and necessary advises are stated in the last part of the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel ve kamuya ait ilköğretim kurumlarında çalışan öğretmenleri yaşam ve iş doyumu düzeyleri
dc.title.alternativeLife and work satisfaction levels of teachers in public and private primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmLife satisfaction
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid366131
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid274411
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess