Özel ve kamuya ait ilköğretim kurumlarında çalışan öğretmenleri yaşam ve iş doyumu düzeyleri
dc.contributor.advisor | Ersanlı, Kurtman | |
dc.contributor.author | Tomrukçu, Çiçek | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:21:25Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:21:25Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/682907 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma ile özel ve kamuya ait ilköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin yaşam ve iş doyumu düzeyleri arasında anlamlı düzeyde bir ilişki olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır.Bu amaçla Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ilköğretim okullarında çalışan 330 ilköğretim öğretmenine, Yaşam ve İş Doyumu Envanteri ve Kişisel Bilgi Anketi uygulanmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel olarak SPSS paket programında analiz edilmiştir.Analiz sonucunda özel ve kamuya ait ilköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin yaşam ve iş doyumu düzeyinin cinsiyete ve yaşa göre anlamlı bir fark gösterdiği saptanmıştır. Medeni durum ve görev süresi değişkenlerinin ise özel ve kamuya ait ilköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin yaşam ve iş doyumu düzeylerini etkileyen bir etmen olmadığı belirlenmiştir. Elde edilen bilgiler, ?Bulgular ve Yorum? bölümünde gösterilmiş ve son bölümde gerekli öneriler sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | In this study,it is intented to analyse if there is a significant relation between life and work satisfaction levels of teachers in public and private primary schools.In this term, 330 primary school teachers working at the schools under the Samsun Provincial Directorate of National Education were applied life and work satisfaction inventory and personal information survey. The data handled was analysed statistically through SPSS software program.As a result of the analyses, It is seen that there was a significant difference between life ad work satisfaction levels of the teachers in public and private schools according to their gender and age.It is also determined that variables such as marital status and term of office were not a factor affecting the life and work satisfaction levels of the teachers in public and private schools.The datas gathered are shown in the `?Findings and Comments?? section and necessary advises are stated in the last part of the study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Özel ve kamuya ait ilköğretim kurumlarında çalışan öğretmenleri yaşam ve iş doyumu düzeyleri | |
dc.title.alternative | Life and work satisfaction levels of teachers in public and private primary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Life satisfaction | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 366131 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 274411 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |