İstatistiğe giriş derslerindeki farklı uygulamaların öğrencilerin istatistiğe yönelik tutumlarındaki değişime yansımaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı İstatistik dersindeki farklı uygulamaların öğrencilerin istatistiğe yönelik tutumlarındaki değişime istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olup olmadığını incelemektir. Aynı zamanda İstatistik dersi alan öğrencilerin görüşlerine dayanarak farklı öğretim uygulamalarının istatistiğe yönelik tutumlar üzerinde nasıl bir rol oynadığı da incelenmiştir. Nedensel karşılaştırma deseni kullanılan bu çalışmanın örneklemini Orta Karadeniz Bölgesindeki bir devlet üniversitesinde 2016-2017 eğitim-öğretim yılının güz döneminde farklı fakültelerde eğitimine devam eden 2, 3 ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu çalışmada toplam 197 öğrencinin eşleşmiş öntest-sontest yanıtları kullanılmıştır. `İstatistiğe Yönelik Tutum Anketi-36 (Schau, 2003; Emmioğlu, 2011)` ve `Ders Özellikleri Öğrenci Görüş Anketi (Schau, 2019)` veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veri toplama araçları ile elde edilen verilerin analizi için SPSS analiz programı kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistik olarak ortalama ve standart sapma değerleri sunulmuş; yordamsal istatistik olarak ise hiyerarşik çoklu regresyon kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre öğrencilerin istatistik dersini almaya başladıktan sonra istatistiğe yönelik tutumları Duygu, Bilişsel Yeterlik, Değer ve İlgi alt boyutlarında azalmış, Çaba ve Zorluk alt boyutlarında ise artmıştır. Bu sonuç öğrencilerin belirttikleri görüşler ile de desteklenmektedir. Derste kullanılan farklı öğretim uygulamalarının istatistiğe yönelik tutum üzerinde Zorluk alt boyutu dışında istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olmadığı görülmüştür. Çalışmanın nitel bölümündeki veriler de bu durumu destekler niteliktedir. The aim of this study was to examine whether different practices in Statistics courses have statistically significant effect on the changes in students' attitudes towards statistics or not. What kind of a role different teaching practices play on attitudes towards statistics was also examined based on the opinions of the students who took statistics courses. Causal-comparative design was used in this study and the sample of this study consists of 2nd, 3rd and 4th grade students in different departments in a public university located in Central Black Sea Region. The research was conducted in the Fall semester of 2016-2017 academic year. In this study, data were collected from 197 students who took both pre-test, post-test and their answers were matched. `Survey of Attitudes Towards Statistics-36 (Schau, 2003; Emmioğlu, 2011)` and `Student Survey of Statistics Course Characteristics (Schau, 2019)` were used as data collection tools. SPSS analysis programme was used for analysing the quantitative data. In the analysis of quantitative data, mean and standard deviation values were presented as descriptive statistics and hierarchical multiple regression was used as inferential statistics. Descriptive statistics was used in analysing qualitative data. Results revealed that, students' attitudes towards statistics changed after they started taking statistics course. Mean values of the Affect, Cognitive Competence, Value, and Interest, subscales have changed towards negative attitudes but Effort and Difficulty subscales have changed towards positive attitudes. This outcome was also supported by the opinions of students. It was observed that different teaching practices that were used during statistics courses do not have a statistically significant effect on students' attitudes towards statistics apart from the Difficulty subscale. The qualitative data from this study also supports this finding.
Collections